Sursa foto: NASA

NASA: Pâmântul reține o cantitate de căldură fără precedent

Pâmântul reține o cantitate de căldură fără precedent, în condițiile în care dezechilibrul energetic (diferența dintre căldura absorbită și cea degajată în spațiu) aproape că s-a dublat în ultimii 15 ani.

NASA și Administrația Națională Oceanică și Atmosferică (NOOA) arată, într-un studiu comun, că această dublare, între 2005 și 2019, este o problemă alarmantă: ”Planeta primește atât de multă energie încât se încălzește”. Cercetătorii arată că vor avea loc schimbări climatice drastice, dacă rata de încălzire nu va încetini.

Nivelul ridicat de emisii de gaze cu efect de seră din atmosferă nu permite radiațiilor termice să părăsească atmosfera, arată cercetătorii citați de Biziday.

Radiația captată provoacă topirea ghețarilor și a zăpezii, creșterea volumului vaporilor de apă, factori care amplifică încălzirea atmosferică.

Dezechilibrul energetic este diferența dintre cantitatea de radiații solare captate de Pâmânt și cantitatea de radiație termică emanată în spațiu.

Pentru a calcula dinferența, cercetătorii au coroborat datele despre schimbul termic, oferit de sateliți, cu cele despre temperatura apelor oceanice.

Studiul oferă doar o perspectivă limitată asupra relației cu schimbările climatice, și, conform NASA, “nu este posibil să prezicem cu certitudine cum vor arăta următoarele decenii în ceea ce privește echilibrul energetic al Pământului”.