image
Sursa foto: Facebook

Drumul pe care au „răsărit” doi stâlpi trebuia să fie finalizat încă acum patru ani

Conform contractelor, responsabile de reabilitare a porțiunilor drumului național R1 „Chișinău-Ungheni-Sculeni”, ar fi companiile Euro-Asian Construction Corporation Evrascon JSC din Azerbaidjan și OHL ZS din Cehia. Valoarea contractului este de peste 23 de milioane de euro, iar lucrările trebuiau să fie finalizate în luna iulie 2016.

Ieri pe rețelele de socializare au apărut imagini halucinante pe un drum proaspăt reparat la Strășeni. În jurul a doi piloni de electricitate a fost turnat cu grijă asfaltul, aceștia rămânând în mijlocul drumului. Imaginile au fost criticate dur de unii politicieni, activiști civici și internauți, care au făcut diverse glume pe seama acestora.

La câteva ore a reacționat și Administrația de Stat a Drumurilor care a confirmat veridicitatea fotografiilor precizând că:

„Traseul R1 Chișinău – Ungheni se află în proces de reabilitare, astfel că lucrările nu sunt finalizate la moment și în or. Strășeni.

Pe sectorul vizat circulația este interzisă pentru autovehicule, sectorul fiind semnalizat corespunzător cu toate semnele rutiere necesare și accesul traficului va rămâne suspendat până în momentul în care nu vor fi relocați pilonii din imagine.

De facto stratul de fundație din imediata apropiere a pilonilor a fost amenajat pentru a permite accesul utilajelor destinate demontării acestora.

În scurt timp pilonii urmează a fi demontați de către Antreprenor, după care sectorul în cauză va fi adus la condițiile tehnice necesare și lucrările vor continua”, se arată în comunicat.

Euro-Asian Construction Corporation Evrascon JSC din Azerbaidjan și OHL ZS din Cehia, firme cu probleme

Conform Ministerului Economiei și Infrastructurii contractul pentru reconstrucția traseului R1 Ungheni - Chișinău a fost semnat de ÎS „Administrația de Stat a Drumurilor” cu Euro-Asian Construction Corporation Evrascon JSC din Azerbaidjan și OHL ZS din Cehia încă în luna martie a anului 2014. Valoarea contractului este de peste 23 de milioane de euro. Proiectul este finanțat din banii de la Banca Europeană de Investiții (BEI). Termenul de executare a lucrărilor de reabilitarea a drumurilor era de doi ani, până în iulie 2016. După care contractele acestora au fost prelungite de către MEI până la finile anului 2019.

„Lucrările de reparație a drumului național R1 „Chișinău-Ungheni-Sculeni” sunt în plină desfășurare, la moment drumul este gata în proporție de peste 60%”, se arată într-un comunicat emis de Ministerul Economiei.

Ambele firme au fost penalizate confrom Ministerului Economiei și totuși acesta a prelungit contractele în ambele cazuri. „Deși aceste companii sunt penalizate, continuăm să lucrăm cu ele, pentru că, în caz contrar, ar dura mai mult procesul de relicitare”, a declarat în mai 2019, fostul șeful de la Finanțe, Chiril Gaburici.

Mai mulți angajați ai companiei Evrascon JSC se plângeau în 2019 că nu și-au primit salariile de jumătate de an

În luna august 2019, mai mulți angajați ai companiei Evrascon JSC, care efectuau lucrări de reparație a drumului Ungheni–Chișinău, se plângeau că nu și-au primit salariile de jumătate de an. Atunci muncitorii îngrijorați că nu își vor primi, în general, lefurile întrucât angajatorul avea datorii enorme față de furnizorii de materiale de construcții și alte companii.

Noutăţile partenerilor

comentarii: