image
Sursa foto: Jurnal.md // Nadejda Roscovanu

Proiectul de lege cu privire la publicitate a fost votat de către Parlament în primă lectură

Proiectul de lege cu privire la publicitate a fost votat astăzi, 11 noiembrie, în primă lectură, de către Parlamentul Republicii Moldova.

Inițiativa legislativă a fost susținută de 53 de deputați.

Proiectul de lege are drept scop organizarea și dezvoltarea pieței naționale de publicitate în temeiul principiilor și bunelor practici internaționale în domeniu. Totodată, sunt menționate și principiile concurenței locale și al protecției drepturilor consumatorilor.

În document este concretizat și ajustat obiectul reglementărilor în domeniu — relațiile ce apar între furnizorii, producătorii, distribuitorii, difuzorii și consumatorii de publicitate. Este instituit și dreptul difuzorilor de publicitate de a solicita distribuitorului asumarea răspunderii privind mesajul publicitar.

O nouă reglementare este cea privind difuzarea publicității politice în perioada extraelectorală, iar sintagma „publicitate socială” se propune a fi înlocuită cu sintagma „mesaj de interes public”.

Totodată, este reglementată publicitatea comercială, cea interioară și exterioară (outdoor).

Proiectul a fost elaborat de deputații Fracțiunii parlamentare Partidul Acțiune și Solidaritate (PAS), în colaborare cu grupul de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media a Republicii Moldova.

Adoptarea noii legi tematice în domeniul publicității are ca finalitate instituirea standartelor și bunelor practici internaționale în legislația din domeniul publicității.

Noutăţile partenerilor

comentarii: