Minsitrul Educației a declarat că se va face tot posibilul ca la 1 septembrie, toți elevii să revină în sălile de clasă.

Școala din septembrie va fi responsabilă, flexibilă, deschisă și consolidată. Avem săptămâni de muncă intensă atât încât la 1 septembrie elevii să revină în sălile de clasă. Planul de redeschidere a instituțiilor reprezintă un rezumat al propunerilor primite din diferite raioane de profesori, părinți, elevi și manageri în educație” , a declarat ministrul Șarov.

În contextul evoluției pandemiei de Covid-19, autoritățile au pregătit șapte scenarii.

1. Prezența fizică a 100% la școală- Este aplicabil în rândul școlilor care au un număr adecvat de elevi în sălile de clasă. Acest scenariu este aplicabil în 75% din școlile din Republica Moldova care au până la 300 de copii care își fac studiile în aceste instituții. Vor fi pauze mai mari pentru a se putea aerisi spațiile.

2. Învățarea în două schimburi - Acest scenariu presupune ca elevii să fie împărțiți în două schimburi, dimineața și după-amiază, iar orele să fie cu o durată de 30 de minute astfel ca elevii din schimbul II să înceapă mai devreme orele.

3. Învățarea combinată- o zi online și o zi prezență în instituție. Astfel, fizic în instituție se vor afla jumătate din numărul elevilor. În zilele de prezență vor fi abordate subiecte noi, iar în cele online va fi menținută comunicarea. De exemplu, pentru clasele primare, acest scenariu va decurge în felul următor: luni, miercuri și vineri, elevii vor fi prezenți în sălile de clasă, iar marți și joi, aceștia vor fi prezenți online. În cazul claselor gimnazile, luni, miercuri și vineri- comunicarea la distanță, iar marți, joi și sâmbătă- elevii se vor prezenta în sala de clasă.

4. Învățarea de tip Hibrid- 50% la școală și 50% online. Presupune împărțirea clasei în două grupe, pe rând o zi se vine la școală și o zi se fac lecții online. Acest model este valabil în context pandemic, stare de alertă și de situația cazurilor depistate.

5. Învățarea alternantă- 50% la școală și 50 % dintre elevi, online. Presupune împărțirea clasei în două schimburi. O săptămână se vine la școlă, o săptămână se fac lecții online

6. Învățarea la distanță, inclusiv online - se aplică în anumite cazuri de forță majoră locală, în cazul în care se înregistrează virusul Covid-19 la mai mulți elevi dintr-o școală, clasă, localitate, cu respectarea izolării. La anularea situației excepționale se va reveni la unul dintre cele patru scenarii de mai sus

7. Învățarea mixtă - presupune îmbinarea a două sau a trei din scenariile de mai sus și poate fi preluată de către 162 de instituții din țară care au un contigent între 600-2000 de copii, ceea ce constituie 30% din numărul total de instituții.

„Fiecare dintre scenarii urmează să fie analizate și adaptate comunității, fiind coordonate cu organele locale de specialitate în învățământ. Directorii vor dicuta cu părinții și vor decide aprobarea unui scenariu favorabil respectivei instituții de învățământ. Decizia cu privire la redeschiderea instituțiilor de învățământ în anul de studii 2020-2021 aparține adminsitrației publice locale de nivelul II conform recomandărilor Comisiei Extraordinare de Sănătate publică”, a declarat Igor Șarov.