image
Sursa foto: Jurnal.md

Jurnaliști, bloggeri, sommelieri, critici de vin și influenceri canadieni, în vizită la 10 vinării din Moldova

Un grup format din opt jurnaliști, bloggeri, infleunceri, precum și reprezentanți ai diferitor ziare și publicații canadiene specializate în vinuri, vizitează în aceste zile Republica Moldova. Aceștia se află într-un tur al vinăriilor din țara noastră.

Printre locațiile la care ajung canadienii se regăsesc Asconi Winery, Castel Mimi, Purcari, Sălcuța și Kvint.

Ideea evenimentului, potrivit organizatoarei Ana-Maria Ursu, a pornit din dorința de a face cunoscute vinurile moldovenești și pe piața canadiană, întrucât acum câțiva ani, încercând să promoveze produsele vinicole naționale în Canada, s-a confruntat cu problema că oamenii cunosc foarte puține lucruri despre Republica Moldova și vinurile apreciate în multe alte țări ale lumii.

„E greu să promovezi vinurile din Moldova când nimeni nu știe practic nimic despre Moldova. Faptul că noi cunoaștem asta sau câștigăm sute, chiar și mii de medalii la concursuri internaționale, nu schimbă faptul că vinurile din Moldova nu sunt cunoscute pe piața canadiană și, respectiv, consumatorul alege un vin de o calitate mai proastă, doar din simplul motiv ca acesta e făcut în Italia sau Franța, mai nou - Chile. Vizibilitatea este cheia succesului. Consider că aceste activități vor conștientiza și educa consumatorul și, în final, vor ușura activitatea tuturor în promovarea vinurilor pe piețe relativ noi, dar cu un mare potențial”, relatează Ana-Maria Ursu, una dintre organizatoarele proiectului.

Astfel, în încercarea de a face cunoscută țara noastră unui public canadian cât mai larg și a-l familiariza cu ceea ce reprezintă Republica Moldova și vinul moldovenesc, s-a născut ideea orgănizării unui tur al vinăriilor dedicat mai multor persoane cu notorietate publică din Canada.

„Consider ca este imperios să investim în promovarea țării pe piața din Canada, care este consumatorul numărul 1 de vin roșu în lume, o piață încă destul de neexploatată, a cărui potențial încă nu este descoperit. Acest press trip are drept scop să arate consumatorului canadian că Republica Moldova este o țara producătoare de vin cu o istorie impresionantă, demonstrând calitatea vinurilor noastre, care este net superioară și la un preț concurențial. S-a pus accent și pe potențialul turistic pe care îl are țara noastră”, adaugă organizatoarea.

Deși pregătirile au început încă în anul 2019, pandemia declanșată peste câteva luni a pus pe pauză ambițioasa idee. Organizatorii din partea Vinohora au revenit însă cu entuziasm la aceasta, iar din luna iunie a acestui an, au depus eforturi pentru ca turul vinăriilor să devină realitate.

Conform celor relatate de organizatori, Ministerul Culturii din Republica Moldova a oferit o mică asistență evenimentului, dar cea mai mare parte a cheltuielilor a fost, totuși, suportată de vinificatorii care au devenit gazde pentru valoroșii oaspeți canadieni.

Proiect este realizat la inițiativa Agenției de promovare a vinurilor în Canada, Vinohora Vins et Spiritueux, sub patronajul Anei-Maria Ursu și a lui Anatolie Zlotea.

Jurnal.mdJurnal.md

comentarii: