image
Sursa foto: Privesc.eu

Care a fost planul de lucru al edilului Andrei Năstase pentru prima zi de activitate în Primăria Chișinău

Demontarea și evacuarea tuturor barierelor de protecție instalate ilegal în capitală, revocarea unor pretori și vicepretori și desemnarea unor persoane integre în aceste funcții, solicitarea adresată CMC de a introduce un moratoriu asupra transmiterii terenurilor în arendă și a modificării planurilor urbanistice zonale în scopul demarării construcțiilor până la aprobarea Planului Urbanistic General.

Sunt câteva dintre acțiunile lui Andrei Năstase dacă ar fi fost lăsat să acceadă în funcția de primar al capitalei.

„Foarte mulți oameni ne întreabă care ar fi fost primii pași ai primarului Andrei Năstase. În acest context, cu permisiunea primarului ales, public planul de lucru al edilului Andrei Năstase pentru prima zi de activitate în primăria Chișinău. Primarul poporului ar fi semnat un șir de dispoziții/demersuri, ar fi avut multiple întâlniri de informare pentru a face radiografia plenară a situației în toate domeniile de administrare a capitalei”, a menționat vicepreședintele Platformei DA, Alexandru Slusari.

Astfel, Andrei Năstase ar fi semnat dispoziții sau demersuri privind următoarele chestiuni:

1. demontarea și evacuarea tuturor barierelor de protecție, instalate ilegal în capitală (inclusiv lângă sediul PD și casa lui Plahotniuc);

2. solicitarea adresată Consiliului municipal cu privire la revocarea lui Nistor Grozavu și desemnarea altor viceprimari;

3. revocarea unor pretori/vicepretori și desemnarea unor persoane integre în aceste funcții;

4. revocarea autorizației pentru construcții la adresa str.Bogdan Voievod, 1 și a autorizației de demolare a cinemotografului Gaudeamus, precum și pornirea anchetei de serviciu privind încălcarea legislației în procesul de eliberare a documentelor permisive pentru aceste două cazuri;

5. crearea unui grup de lucru pe problema Gaudeamus cu implicarea activiștilor civici, a experților;

6. demararea unui proces de verificare a tuturor documentelor permisive pentru construcții/demolări în mun. Chișinău eliberate pe parcursul ultimilor doi ani;

7. efectuarea unei inventarieri exhaustive a patrimoniului municipal;

8. definitivarea și prezentarea Consiliului municipal în maxim 6 luni a Planului Urbanistic General pentru municipiul Chișinău;

9. solicitarea adresată Consiliului municipal de a introduce un moratoriu asupra transmiterii terenurilor în arendă și a modificării planurilor urbanistice zonale în scopul demarării construcțiilor până la aprobarea Planului Urbanistic General;

10. elaborarea și prezentarea Consiliului municipal în cel mult o lună a organigramei noi a primăriei (proiectul organigramei deja a fost elaborat). Organigrama actuală nu a fost schimbată, nu a fost raportată la actualitate încă din anii ”90.

Noutăţile partenerilor

comentarii: