Sursa foto: theneutralview.com

Premiul Nobel pentru Medicină: Cercetătorul suedez Svante Pääbo a primit distincția

Cercetătorul suedez Svante Pääbo a primit Premiul Nobel pentru Medicină, pentru ”descoperirile sale privind genomul homininilor dispăruți și evoluția umană”.

Conform Comitetului pentru acordarea Premiului Nobel, Pääbo a realizat ceva ”aparent imposibil”, a secvențiat primul genom de neanderthal și a descoperit că a avut loc un transfer de gene de la acești hominini dispăruți la Homo sapiens.

El a făcut şi descoperirea unui hominidae necunoscut anterior, Denisova, scrie Biziday.

Premiul Nobel pentru Medicină este primul care se decernează. Este urmat de cel pentru Fizică, Chimie, Literatură, Pace și Științe Economice.

Valoarea premiului Nobel este de 10 milioane de coroane suedeze (aproximativ 873.000 de euro). Acesta este împărţit, dacă există mai mulţi laureaţi ai unui singur premiu. Premiul Nobel pentru Medicină sau Fiziologie le-a mai fost acordat în trecut lui Sir Alexander Fleming, Ernst Chain și Sir Howard Florey pentru descoperirea penicilinei, și lui Ronald Ross care și-a dat seama că malaria este răspândită de țânțari.

Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină a fost acordat de 112 ori din 1901, când a fost introdus, și până astăzi. În total, a fost acordat pentru 224 de oameni de știință, dintre aceștia doar 12 fiind femei.