image
Sursa foto: aterra.md

Beneficiile pe care le poate aduce sportul în viața ta

O viață activă este o viață sănătoasă, iar sportul este un „medicament ieftin”, la îndemâna oricui. Orice tip de activitate fizică ne ajută să trăim o viață mai liniștită și în unele cazuri chiar ne poate prelungi durata vieții. Cu toate că mulți sunt conștienți de aceste beneficii reale ale sportului, numărul celor ce decid să practice activități fizice în mod regulat nu este unul foarte mare.

Beneficiile unui stil de viață sănătos, în care sportul are o importanță deosebită în buna funcționare a întregului organism, sunt multiple, ceea ce înseamnă că activitatea fizică are numai rezultate pozitive pentru organismul uman.

O oră pe zi nu este atât de mult, la o sală de sport, acasă sau în parc, odihnește-ți mintea, antrenându-ți corpul.

Iată care sunt beneficiile pe care ți le poate aduce sportul:

1. Ține greutatea sub control

„Mișcarea” de orice fel te ajută să previi acumularea de țesut adipos și îți permite să pierzi greutate. Atunci când exersezi, arzi calorii, astfel cu cât activitatea fizică este mai intensă, cu atât vei ajunge mai repede la o siluetă de invidiat.

Antrenamentele desfășurate cu regularitate la sala de sport sunt excelente, însă nu-ți face griji dacă nu găsești timpul necesar să exersezi zilnic. Orice „strop” de activitate fizică este mai bun decât deloc. Pentru a te bucura de beneficiile sportului, poți deveni mai activ în timpul zilei: alege să folosești scările în detrimentul liftului sau coboară din autobuz cu o stație mai devreme și mergi pe jos până la serviciu.

2. Susține un somn odihnitor

Activitatea fizică regulată ajută și la obținerea unui somn calitativ. Potrivit unui studiu, 150 minute de sport pe săptămână sunt suficiente pentru a crește calitatea somnului cu până la 65%. Un alt studiu a concluzionat că după 16 săptămâni de activitate fizică moderată, voluntarii care sufereau de insomnie au dormit mult mai bine față de grupul de control.

sportsport

3. Oferă energie

Sportul poate oferi și energie, atât pentru persoanele sănătoase, cât și pentru bolnavii cronici. Potrivit unui studiu, șase săptămâni de activitate fizică regulată a crescut nivelul energiei în cazul persoanelor cu oboseală cronică. Mai mult, sportul a calmat simptomele celor care suferă de sindromul de oboseală cronică mult mai eficient decât terapiile prin relaxare sau exercițiile de stretching. De asemenea, sportul a oferit energie persoanelor cu HIV, cancer sau scleroză multiplă.

4. Reduce riscul de atac de cord și de atac vascular cerebral

Exercițiile fizice reglează tensiunea arterială și colesterolul și oferă mai multă mobilitatea vaselor de sânge, lucruri care duc la reducerea riscului de atac de cord. Studiile au arătat că 30 minute de activitate fizică moderată pe zi la o sală de fitness, mențin inima în formă, iar persoanele care au avut atac de cord și apoi adoptă un stil de viață activ au un risc mai mic de deces prematur pe fond de boli de inimă.

5. „Încetinește” procesul de îmbătrânire

Scurtarea teleomerilor cromozomilor este un proces firesc ce apare odată cu îmbătrânirea organismului, însă studiile recente au arătat că exercițiile fizice sunt asociate cu o dimensiune mai mare a acestor teleomeri. De asemenea, cercetătorii au arătat că acele persoane cu teleomeri mai lungi au o speranță de viață mai mare. Mai mult, un studiu din 2012 a arătat că 150 minute de activitate fizică moderată pe săptămână sunt corelate cu o viață mai lungă, în medie, cu 3 - 4 ani.

Probabil că știai deja multe dintre efectele benefice ale sportului prezentate mai sus, însă nu strică să îți amintești importanța sportului pentru sănătatea fizică și mentală.

Așadar, dacă vrei să ai un organism sănătos, e obligatoriu să practici sport în mod regulat. Dacă lucrezi până seara târziu, ar trebui să îți stabilești antrenamentul dimineața, înainte de a pleca de acasă. Te poți trezi cu o jumătate de oră mai devreme decât de obicei, astfel încât să ai timp să mergi la alergat sau să faci câteva exerciții de gimnastică chiar și acasă. Sau poți opta pentru un abonament la o sală performantă, precum Aquaterra Fitness Ciocana, unde vei putea alege între un antrenament personal sau de grup, acesta cu siguranță te va disciplina.

Nu este ușor să îți faci timp pentru sport în fiecare zi, însă odată ce intri în ritm, lucrurile vor veni de la sine, iar beneficiile nu se vor lăsa așteptate.

comentarii: