Anomalii pe piața publicității din Republica Moldova
Știați că în primele 3 luni din 2022, un post precum RTR Moldova a beneficiat de nu mai puțin de 7 ori mai multă publicitate decât Jurnal TV? Asta în condițiile în care RTR are doar 20 de angajați, iar Jurnal peste 120.
Mai mult decât atât, pe când Jurnal își asigură practic în totalitate grila cu produs autohton, RTR abia dacă face 2-3 ore pe zi, dintre care doar 30 de minute în limba română. În rest, seriale rusești și propagandă kremlinistă.
Culmea absurdului e că unele dintre cele mai mari companii din lume, care s-au retras din Federația Rusă din cauza invaziei criminale din Ucraina, plasează 80%, 90% sau chiar 100% din publicitate la posturile rusești din Republica Moldova, în special RTR, NTV și Primul. Iar fenomenul s-a accentuat tocmai după începerea războiului.
O mare nedreptate, provenită din ani de corupție și interese meschine, în urma cărora televiziunile locale sunt în imposibilitate de a se dezvolta, iar audiovizualul moldovenesc e plin de propagandă rusă.
comentarii: