image
Sursa foto: Jurnal TV

Un tânăr a cumpărat un telefon de 30.000 de lei de la un faimos magazin din Chișinău, ca apoi să afle că... nu era nou

Mai mulți consumatori de IT au obiecții față de un faimos magazin din Chișinău. În cel mai recent caz, un client a încercat să restituie un telefon mobil scump, pe care l-a cumpărat ca nou, dar s-a adeverit a fi... vechi. O expertiză tehnică i-a arătat că telefonul a fost utilizat primăvara, în Statele Unite ale Americii. Magazinul ar fi refuzat să restituie banii. Urmează dezvăluiri, pe care le-a înregistrat echipa noastră de filmare.

Un tânăr din Chișinău a plătit aproape 30 de mii de lei pentru un smartphone, pe care l-a găsit într-un vestit magazin amplasat în sectorul Ciocana. Ajuns acasă, Ioan Plămădeală a depistat pe obiectul recent procurat mai multe zgârieturi și amprente de degete, ceea ce i-a trezit semne de întrebare.

„Când am scos pelicula, am văzut semne de uzură, amprente, murdărie. Am tapat codul pe internet și am aflat că activarea a fost făcută anul trecut pe 22 mai. Ei știu situația, au recunoscut, au spus că telefonul a fost deschis, poate nu le-a plăcut culoarea și a fost vândut iar ca nou”, a povestit cumpărătorul.

Tânărul a mers la specialiști, pentru o expertiză tehnică independentă. Conform acesteia, telefonul a fost activat în America, în primăvară, iar garanția tehnică este expirată.

„Când l-am deschis, am descoperit că avea o cartelă americană în el. Asta e extraordinar, să încerci să vinzi un telefon cu o altă cartelă în el”, a mai spus Ioan Plămădeală.

Bărbatul afirmă că a cerut managerului din magazin să-i schimbe produsul cu altul, dar a primit refuz.

Echipa Jurnal TV a mers la centrul cu pricina, să afle procedura de restituire. O angajată însă a condus jurnaliștii rapid spre ieșire.

Managerul companiei a spus că nu știe cum e posibilă situația întâmplată cumpărătorului.

Ioan Plămădeală a scris o plângere la poliție și la Agenția pentru Protecția Consumatorului. Responsabilii de aici afirmă că acesta de departe nu este primul caz și că de la începutul anului curent au fost înregistrate 47 de petiții și 482 de apeluri telefonice, ceea ce este pentru agenție un record.

Pentru a evita astfel de situații, specialiștii recomandă să avem grijă ce cumpărăm.

„Putem solicita de la vânzător să ne ofere acel cod, că fiecare telefon are o metodă de verificare a produsului. Spre regret, nu avem dreptul să-l deschidem, decât după ce îl achiziționăm. În cazul unei neconformități este obligat să-l înlocuiască cu un produs similar sau să facă restituirea contravalorii”, a precizat Tatiana Barac, șef de secție în cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorului.

Dacă există suspiciuni, magazinul poate face expertiza tehnică din cont propriu. Dacă agentul economic refuză să returneze banii sau să schimbe produsul, puteți apela la Agenția pentru Protecția Consumatorului. În 30 de zile, agenția soluționează problema.

Noutăţile partenerilor

comentarii: