„Este o gaură de 17,5 miliarde de lei care e desenată în buget ca și deficit și aparent cu surse de finanțare, la fel, desenate. De ce se face această gaură cu surse de finanțare desenate? Pentru ca anumite tipuri de cheltuieli să poată poate fi efectuate. În acele categorii de cheltuieli care au fost adunate sunt declarații, capricii, promisiuni electorale. Subiecte atât de importate, precum sunt salarizarea, asigurarea cu plăți sociale, pensii, trebuie tratate cu maximă responsabilitate și surse de finanțare sigure. Altfel, peste o anumită perioadă, politicienii care iau astfel de decizii, inclusiv prin asumare de răspundere, vor trebui să dea răspuns, de ce unele cheltuieli sunt blocate. Acei agenți economici care furnizează bunuri, servicii sau lucrări pentru instituțiile bugetare, vor fi lipsiți de plăți, pentru că autoritățile vor aduna toți banii adunați în buget pentru plățile sociale, pensiile, salariile și asta se va întâmpla în special până la 1 noiembrie, pentru că aici e miza mare a acestei guvernări”, a declarat Veaceslav Negruța, expert la Transparency International Moldova.

„Dacă s-ar merge în procedură parlamentară, primul lucru care s-ar cere pentru această lege este o notă informativă detaliată. În primul rând un raport detaliat despre veniturile de la începutul lui iulie. Asta înseamnă că deputații ar fi cerut o prognoză credibilă pe venituri, privind PIB-ul, evoluția economică, finanțările externe. Totodată, deputații ar fi cerut un plan real de finanțare a acestei găuri, a deficitului bugetar enorm. Pe hârtie la finanțări sunt prevăzute credite externe. Vorbim de aproape un miliard de dolari care nu există”, a nenționat Valeriu Pașa, expert la WatchDog.

Live: Ora Expertizei, 13.07.2020

Publicată de Ora Expertizei pe Luni, 13 iulie 2020