În acelaşi timp, procesul de digitalizare al companiilor se va accelera, angajatorii dorindu-şi să fie mai bine pregătiţi pentru situaţii similare, care ar putea apărea în viitor şi ar putea necesita munca de la distanţă a majorităţii personalului.

„Companiile vor funcţiona într-un melanj între munca de la birou şi munca de acasă în următoarea perioadă, iar unul dintre puţinele segmente unde vor investi va fi cel al digitalizării. Cei mai mulţi angajatori au observat că oamenii îşi pot desfăşura majoritatea activităţilor şi de la domiciliu, dar în acelaşi timp încep să înţeleagă că aceştia trebuie sprijiniţi pentru a funcţiona la capacitate optimă în acest sistem, nou pentru mulţi. Cercetarea noastră şi-a propus să îi ajute atât pe angajaţi, cât şi pe angajatori să stabilească principalele inconveniente şi să le depăşească”, consideră Petru Păcuraru, fondator al HPDI, companie de consultanţă şi strategie în resurse umane din România.

La sondaj au participat peste 3.000 de persoane, din domenii variate, de la IT şi bănci, până la industria producătorilor de componente auto sau cea farmaceutică.

Printre problemele menţionate de aceştia s-au aflat transmiterea defectuoasă a informaţiei (28%) şi creşterea timpilor de răspuns, în lipsa interacţiunii directe (23%).

În proporţie de 13%, angajaţii au considerat că activitatea le-a fost îngreunată în special de probleme care au ţinut de canalele de comunicare, respectiv de diversele platforme video pe care le-au folosit.