Potrivit expertului, în 2019, Republica Moldova a trecut de primul milion de unități de transport înregistrate, dintre care 650 de mii sunt autoturisme.

În 2020, din numărul total de autoturisme din Republica Moldova, circa 195 de mii vor fi înregistrate în Chișinău, ceea ce constituie de 40 de ori mai mult decât acum 50 de ani când au fost construite majoritatea drumurilor și străzilor din oraș.

Astfel doar autoturismele înregistrate în oraș ocupă 21,4 la sută din suprafața totală a drumurilor și străzilor. Aici trebuie să adăugăm și autoturismele celor care locuiesc în oraș fără a fi înregistrați și a oaspeților zilnici ai capitalei.

Dar asta nu e tot. Zilnic autoturismele se deplasează de la locul de trai la locul de muncă al posesorului, ceea ce înseamnă că ele ocupă zilnic două locuri de parcare, iar cel mai concentrat este sectorul Centru. În centrul orașului, autoturismele ocupă 40 - 60% din suprafața utilă a străzilor.

„Autoritățile municipale au la dispoziție maxim cinci ani pentru a soluționa problemele autoturismelor din Chișinău, iar soluția este un sistem inteligent de parcări urbane contra plată. Este absurd ca infrastructura urbană de străzi să fie utilizată în loc de parcare. Costul unei „parcări stradale” din centrul orașului este de 2 - 3 ori mai mare decât a unei parcări multietajate”, afirmă Veaceslav Ioniță.

străzi autostrăzi auto
autoauto