„Astăzi putem să spunem că avem tabloul complet asupra felului în care a fost concesionat Aeroportul. S-a propus concesionarea cu o redevență între 4 și 10 milioane de euro sau 21%. Astăzi redevența pe care o plătește Avia Invest este de doar un procent. Situația Aeroportului la data în care se discuta despre concesionare era destul de pozitivă. Mijloacele acumulate din taxa de modernizare erau de circa 47 de milioane de euro de la BERD și BEI care au acceptat să contracteze modernizarea Aeroportului. Însă din acest credit garantat și pus în operaționalizare de către aceste două bănci importante s-au valorificat doar 7,7 milioane de euro”, a declarat Igor Munteanu,

Potrivit deputatului, în anii 2013 - 2017, comisia de monitorizare a acceptat un volum total de plăți în sumă de 76,7 milioane de euro ca lucrări investiționale, fără a înainta niciun fel de recomandări concesionarului.

„Mai mult, suma de 63 de milioane de euro include TVA, iar Avia Invest a beneficiat de restituirea TVA în valoare de peste 300 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că în cazul unei rezilieri anticipate a contractului, s-ar putea că această companie să primească banii de două ori. Mai mult o bună parte din aceste achiziții nu pot fi confirmate prin documente”, a continuat Munteanu.

Auditul Curții de Conturi constată că din 1,37 miliarde de lei, atribuite prin investiții de către Avia Invest în perioada 2013 - 2018, ar fi trebuit să fie atribuite 1,8 miliarde de lei, în mod nefundamentat au fost atribuite 210 milioane de lei, pentru că au fost incluse foarte multe lucrări care nu sunt legate de obiectivul concesionării.

„90 la sută din toate lucrările concesionarului au fost efectuate exclusiv din venitul general din încasarea taxei de modernizare a Aeroportului. Deci practic nu au existat investiții proprii în acțiunea de concesionare, iar acele 10% rămase au fost nu mijloace proprii, ci au fost luate din offshore-uri din Panama și din Federația Rusă”, a mai spus Igor Munteanu.