image
Sursa foto: monitorulcj.ro

Noi indicatori de calitate în RM pentru serviciile de telefonie mobilă și cele de transfer al datelor

Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei stabilit noi indicatorii de calitate pentru serviciile de comunicații electronice accesibile publicului, furnizate prin intermediul rețelelor publice mobile celulare terestre GSM, UTMS și LTE în benzile de frecvențe 800, 900, 1800, 2100 și 2600 MHz.

Potrivit agenției, noile acte normative au drept scop asigurarea unei înțelegeri mai bune din partea utilizatorilor finali a informației privind calitatea serviciilor de telefonie mobilă (servicii voce şi SMS) şi serviciilor de transfer al datelor, fără necesitatea ca aceştia să aibă cunoştinţe profunde în materie de tehnologii.

Furnizorii de comunicaţii electronice vor prezenta la ANRCETI şi vor publica pe site-urile lor informațiile privind calitatea serviciilor de comunicații electronice pentru două categorii de indicatori de calitate.

Este vorba de indicatorii de calitate administrativi, cum ar fi: termenul de conectare iniţială la reţea, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorilor finali, frecvenţa reclamării deranjamentelor şi termenul de remediere al acestora, termenul de soluţionare al reclamaţiilor etc. și indicatori de calitate tehnici.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: