image
Sursa foto: IPN

Avocatul Poporului este dezamăgit de reacția autorităților

Ombudsmanul Mihail Cototobai regretă modul în care au reacționat autoritățile la demersul său oficial privind identificarea de fonduri suplimentare pentru echiparea adecvată și asigurarea protecției lucratorilor medicali de contaminare cu COVID-19.

Avocatului Poporului și echipa sa nu critică autoritățile care depun eforturi supraomenești pentru a face față unei situații de criză de asemenea proporții. În acest scop, pe 19 martie curent, Avocații Poporului au expediat un demers prin care au solicitat audienta prim-ministrului, Ion Chicu, pentru a discuta stabilirea unui mecanism de conlucrare și schimb de informații între Oficiul Avocatului Poporului și Comisia Națională pentru Situații Excepționale, în vederea asigurării respectării drepturilor și libertăților omului în Republica Moldova în perioada stării de urgență. Însă solicitării în cauză nu i s-a dat cursă.

În asemenea situații, în corespundere cu prevederile Legii nr. 52 (articolul 24, alineat 4) cu privire la Avocatul Poporului, Ombudsmanul poate să informeze opinia publică despre problemele depistate.

Avocatul Poporului reiterează că menirea unei Instituții Naționale pentru Drepturile Omului este de a asigura respectarea drepturilor omului de către autorități, de a monitoriza situația în domeniul drepturilor omului și de a semnala autorităților despre problemele existente, a le recomanda rezolvarea acestora.

Având în vedere această misiune, activitatea unei Instituții Naționale pentru Drepturile Omului, reacțiile sau demersurile unui Ombudsman pot fi deranjante pentru autorități”, se arată în comunicat.

La fel ombudsmanul susține că autoritățile trebuie să intervină, în caz de necesitate, conform competenței, ori de cîte ori nu se asigură drepturile și libertățile omului.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: