image
Sursa foto: Getty Images

Lewis Hamilton cere discuții cu șefii forului mondial după ceea ce s-a întâmplat la Monaco

Lewis Hamilton crede că Marele Premiu de la Monaco a fost un fiasco și cere explicații.

Septuplul campion mondial solicită discuții cu șefii forului mondial, după ce el și mai mulți piloți s-au plâns de deciziile luate la cursa de la Monte Carlo.

"Nu știu motivul pentru care ei nu ne-au dat voie să începem. Dar suntem piloți de Formula 1, așa că vremea nu este un motiv suficient de bun.

Asta am vrut să spun. Mă gândeam: 'hai să-i dăm drumul' atunci când erau câteva picături la început. Noi am discutat între noi, piloții, și cursa trebuia să fie începută", a spus Hamilton care vrea explicații personal de la cei responsabili.

Și Verstappen (Red Bull) s-a enervat după cele întâmplate, în timp ce Leclerc (Ferrari) și-a manifestat nervii chiar în timpul cursei și cu greu a fost calmat.

Au existat mai multe explicații la acel moment, din cauza cărora cursa nu a putut fi începută la ora stabilită și a fost amânată cu o oră. Pe lângă faptul că ploaia s-a întețit și a inundat părți din pistă, la un moment dat au existat informații și că ar fi o pană de curent, așa că FIA a decis că e mai bine să se amâne startul și din acest motiv, "pentru mai multă siguranță".

"Perla coroanei" din calendarul de Formula 1 a avut startul amânat cu o oră. Mai întâi, când mașinile au ieșit pe circuit pentru turul de formare, a început ploaia și au existat momente când unii piloți au scăpat mașinile de sub control și au atins parapetul.

A urmat o întețirea a ploii, iar piloții au mai făcut un tur de formare, după care s-a ridicat steagul roșu, așa că startul nu a mai avut loc la ora programată.

S-a așteptat minute bune, iar oficialii au decis că întrecerea din Principat va începe peste 60 de minute față de ora programată inițial, în timp ce apa era îndepărtată cu un fel de "T"-uri din dreptul liniei boxelor.

În cele din urmă, după ce piloții și-au schimbat pneurile și au pus unele de ploaie, cursa a început din statele safety-car-ului. Numai că ploaia a încetat, iar pista începea să se usuce, ceea ce i-a bulversat pe strategii echipelor.

Mulți piloți au montat pneuri intermediare, printre care și Charles Leclerc. Alții au montat direct slick-uri, ceea ce s-a dovedit o variantă bună. Numai că Leclerc a fost nevoit să mai intre o dată la boxe și să-și pună și el slick-uri, ceea ce l-a făcut să piardă primul loc, de pe care plecase în cursă. Asta a determinat și nervii săi din timpul cursei.

În plus, în turul 26, din cauza unui accident spectaculos, în urma căruia Mick Schumacher și-a rupt practic mașina în două, a fost ridicat din nou steagul roși și cursa a fost iarăși întreruptă.

Pentru că deja se preconiza depășiea celor două ore acordate regulamentar disputării cursei, s-a decis continuarea întrecerii în mod cronomentat, adică piloții au mai concurat 31 de minute începând cu turul 36, fără a se mai completa cele 77 de tururi preconizate.

Toate aceste întâmplări au dat totul peste cap, iar mulți piloți și echipele lor nu au știut excat ce strategie să abordeze.

Marele Premiu de la Monaco a fost câștigat de Sergio Perez (Red Bull), urmat de Carlos Sainz (Ferrari) și Max Verstappen (Red Bull). Hamilton a fost din nou modest. Pilotul de la Mercedes a încheiat pe 8.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: