Sursa foto: foto simbol

Microbi străvechi, readuși la viață după mai mult de 100 de milioane de ani: Sunt înfometați, gata să se înmulțească

Microbi străvechi, adânc îngropați în sedimentele de pe fundul oceanului, au fost readuși la viață după mai mult de 100 de milioane de ani. Sunt vii, înfometați și gata să se înmulțească, au spus oamenii de știință care i-au descoperit acolo unde nu se aștepta nimeni.

Au rezistat de pe vremea dinozaurilor cu foarte puțin oxigen și aproape fără niciun pic de hrană, la 5.700 de metri sub apele mării.

Uimitor este faptul că aproape toate bacteriile din probele incubate în laborator s-au trezit. Analizele genetice au arătat că aparțin mai multor grupuri de bacterii, majoritatea frecvent întâlnite în apa mării, unde joacă un rol în descompunerea materiilor organice.

Steven D'Hondt, geomicrobiolog: "Expediția a fost făcută în Pacificul de Sud, în zona cu cea mai mică productivitate din întreg oceanul, cu cele mai curate ape din lume.

Se știa că există viață în adâncul sedimentelor din apropierea continentelor, unde este îngropată multă materie organică.

În sedimentele abisale, din adâncul Oceanului, se credea că nu există viață la adâncimi mai mari de câțiva metri.

Am descoperit că există viață în adâncul oceanului, îngropată adânc în sedimente, până la fundul de rocă al mării".

Yuki Morono, cercetător JAMSTEC: "Principala noastră întrebare era dacă viața poate exista într-un mediu atât de sărac în nutrienți. Am vrut să vedem cât de mult pot supraviețui microbii în absența hranei.

Am fost surprinși să vedem că 99,1% dintre microbi puteau absorbi hrană, ceea ce înseamnă că erau vii, că au supraviețuit 100 de milioane de ani".

Steven D'Hondt, oceanograf: "Ceea ce este cel mai interesant este că acest studiu arată că viața din sedimentele străvechi din oceanul planetar nu are limite. În cele mai vechi sedimente pe care le-am analizat, unde era cea mai mică cantitate de substanțe nutritive, există organisme încă vii, care se pot trezi, crește și înmulți", scrie digi24.ro.