Asta pentru că, în perioadele de restricții, rozătoarele nu au mai avut acces la sursele lor obișnuite de hrană, cum ar fi restaurantele și magazinele alimentare, ceea ce i-a făcut pe șobolani să lupte mai mult ca de obicei pentru a putea supraviețui.

Începând cu 22 iunie, restaurantele din New York au primit permisiunea de a funcționa din nou, însă doar în spațiile deschise. Acest lucru a însemnat, însă, și probleme pentru clienți.

Giacomo Romano, proprietarul unui restaurant din Soho, spune că șobolanii din parcul din apropierea afacerii sale îi deranjează tot mai mult clienții de când s-a permis redeschiderea teraselor.

„Aseară, un client s-a trezit cu un pui de șobolan pe unul dintre pantofi. Vă las pe dumneavoastră să vă imaginați ce reacție a avut”, a declarat Romano pentru NBC.

Patronii de restaurante din New York le-au cerut autorităților locale să facă mai multe pentru a reduce numărul de șobolani, în contextul în care orașul deja a fost puternic afectat de pandemia de COVID-19, care a dus la moartea a peste 20.000 de oameni la New York.

Numărul de noi infecții și de decese a scăzut puternic față de luna aprilie, dar New York a amânat planurile de a permite și deschiderea spațiilor închise din restaurante, ca urmare a îngrijorărilor provocate de o reapariție a unor focare de COVID-19 în SUA, în state precum Florida, Texas sau Arizona.

Orașul New York a purtat de-a lungul anilor un lung război împotriva șobolanilor, însă rozătoarele au reușit întotdeauna să se adapteze. Șobolanii sunt des întâlniți pe străzi și la metrou.

„Șobolanii simt, cu ajutorul mirosului, absolut orice este legat de mâncare. Ei se iau după miros și, la un moment dat, vor ajunge și la sursa acelui miros”, explică Bobby Corrigan, specialist în comportamentul rozătoarelor.