Potrivit proiectului, situațiile financiare anuale ale întreprinderilor de stat vor fi supuse auditului extern obligatoriu.

Totodată, situațiile financiare anuale ale întreprinderilor municipale vor fi supuse auditului extern obligatoriu, în cazul în care acestea fac parte din categoria entităţilor mijlocii, a entităţilor mari sau a entităţilor de interes public, în corespundere cu legislaţia contabilă.

De asemenea, se propune a fi modificată una din condițiile care definesc tranzacția cu conflict de interese. Astfel, a fost diminuată valoarea tranzacției cu conflict de interese de la 400 000 de lei la 10 000 mii de lei.

Întreprinderile de stat și municipale vor fi obligate să plaseze pe pagina web oficială și pe pagina web oficială a fondatorului statutul întreprinderii, regulamentele interne, raportul anual al întreprinderii și rapoartele de audit.

Raportul anual al întreprinderii va fi plasat pe pagina web în termen de 4 luni de la sfârșitul fiecărui an de gestiune și va conține obligatoriu informația despre numărul personalului întreprinderii, despre locurile de muncă nou-create și salariul mediu lunar pe întreprindere. Salariile persoanelor cu funcții de conducere (fondatori, membri ai consiliilor de administrație, administratori, membri ai comisiei de cenzori) vor fi indicate separat.