Real Madrid a încheiat sezonul 2017-2018 prin cucerirea celui de-al treilea său trofeu consecutiv în Liga Campionilor, dar în campania următoare a câştigat doar Mondialul cluburilor, iar absenţa unui succes important, la care s-a adăugat criza provocată de noul coronavirus, au contribuit la scăderea mărcii sale cu 13,8%.

Chiar şi în aceste condiţii, însă, madrilenii şi-au păstrat prima poziţie în ierarhia Brand Finance, cu 1,419 miliarde euro, devansând-o pe marea rivală FC Barcelona, a cărei marcă este estimată la 1,413 miliarde euro, în creştere cu 1,4% la sută.

Manchester United ocupă poziţia a treia, cu 1,314 miliarde euro, în ciuda faptului că gruparea de pe Old Trafford este departe de gloria sportivă din perioada lui Sir Alex Ferguson.

Liverpool, câştigătoarea ediţiei trecute a Ligii Campionilor şi proaspăta campioană a Angliei, ocupă poziţia a patra, depăşind-o pe rivala Manchester City, după ce valoarea mărcii "cormoranilor" a crescut cu 6 procente, de la 1,191 miliarde în 2019 la 1,262 miliarde.

Înaintea crizei generate de noul coronavirus, Brand Finance calculase o valoare a sectorului de 20,219 miliarde euro, însă mărcile celor mai valoroase cluburi de fotbal din lume s-au diminuat cu 751 milioane euro în ultimele luni, din cauza pandemiei.

Top 10 cele mai valoroase mărci din fotbal

Real Madrid (Spania) 1,419 miliarde euro

FC Barcelona (Spania) 1,413 miliarde euro

Manchester United (Anglia) 1,314 miliarde euro

Liverpool (Anglia) 1,262 miliarde euro

Manchester City (Anglia) 1,124 miliarde euro

Bayern Munchen (Germania) 1,056 miliarde euro

Paris Saint-Germain (Franţa) 967 milioane euro

Chelsea (Anglia) 949 milioane euro

Tottenham Hotspur (Anglia) 784 milioane euro

Arsenal (Anglia) 719 milioane euro