„Trăim în prezent o stare de urgență fără precedent și extrem de inconfortabilă pentru fiecare dintre noi. Achitarea facturilor pentru utilități poate fi complicată în această perioadă. Dar vrem să reamintim consumatorilor noștri că dispun de soluții la distanță de achitare a facturii online și care, din cauza restricțiilor actuale de mobilitate, devin opțiunea recomandată, fiind sigură și cea mai comodă. Înțelegem că accesul la platformele online ar putea să nu fie posibil sau să fie mai dificil de utilizat pentru unele familii. De aceea dorim să informăm consumatorii noștri casnici, în special cei aflați în asemenea situație, despre posibilitatea prelungirii perioadei de plată fără riscul de a fi deconectați de la rețea”, se spune în comunicatul Premier Energy.

Totuși, avertizează întreprinderea, o eventuală întârziere de durată a plăților poate conduce la probleme serioase de lichiditate în sectorul energetic. În această situație, Premier Energy îndeamnă oamenii să achite atât cât își permit, pentru a face posibilă continuitatea livrării energiei.

„Este de datoria noastră, a tuturor, să evităm acest lucru. Lipsa de lichiditate, în cazul în care va deveni de durată, va afecta întreg lanțul de furnizare a energiei electrice și, prin urmare, poate pune în pericol continuitatea livrării acestui serviciu strategic pentru populație și pentru economia țării. Din fiecare 100 de lei pe care consumatorii îi achită în factură, aproape 60 de lei sunt direcționați spre plata energiei achiziționată de la furnizorul Energocom, care, la rândul său, trebuie să o achite către Termoelectrica, Centrala de generare de la Cuciurgan și pentru energia importată din Ucraina. Dacă fiecare dintre noi va depune un efort, în măsura în care ne corespunde să o facem, și vom evita acumularea datoriilor, vom reuși împreună să asigurăm furnizarea continuă a energiei electrice, în beneficiul tuturor”, punctează furnizorul.

Amintim că ieri Agenția Națională pentru Reglementare în Energetică a anunțat că pe perioada stării de urgență consumatorii nu vor fi deconectați de la energia electrică, termică, gaze naturale sau apă potabilă. ANRE a interzis titularilor de licențe reglementați de Agenție să deconecteze furnizarea serviciilor prestate și să aplice penalități în cazul neachitării în termen, însă a recomandat totuși consumatorilor achitarea facturilor prin mijloace electronice disponibile, întru neadmiterea acumulării datoriilor.