Sursa foto: epa

Astronomii au observat o coliziune gigantică în spaţiu care poate schimba înţelegerea noastră despre Univers

O echipă internaţională de cercetători a observat o coliziune gigantică a nu mai puţin de 14 galaxii, care a avut loc atunci când Universul avea doar o zecime din vârsta de acum, scrie descopera.ro.

„Faptul că am observat un roi masiv de galaxii este în sine spectaculos”, a precizat Scott Chapman, astrofizician la Dalhousie University din Halifax, Canada. „Dar faptul că acesta există atât de devreme în istoria Universului aduce o provocare formidabilă în înţelegerea noastră prezentă a modului în care galaxiile se formează”.

Zona este pe departe cea mai activă din întreg Universul şi produce mii de noi stele în fiecare an, scrie The Independent.

Savanţii susţin că nu cunosc cum toate aceste galaxii au ajuns în acelaşi loc, având şi o activitate intensă. „Există un aspect special al mediului care face ca aceste galaxii să formeze stele mult mai rapid decât galaxiile individuale care nu se găsesc în această regiune”, a precizat unul dintre cercetători.

Astronomii au observat evenimentul cu ajutorul telescopului ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array), descoperind că provine din etapa de început a Universului, la doar 1,5 miliarde de ani după Big Bang.

Citeşte mai mult despre