Proiectul de lege privind aprobarea obiectivului de investiţii Autostrada Iaşi - Târgu Mureş a fost iniţiat de legislatorii din Partidul Mişcarea Populară, Petru Movilă şi Marius Paşcan. „Suntem toţi conştienţi că această autostradă va apropia şi mai mulţi cele două maluri ale Prutului. Tocmai de aceea, voi monitoriza cu maximă atenţie procesul legislativ aferent acestui proiect şi vom insista ca Guvernul României să îşi asume realizarea acestei autostrăzi”, a declarat deputatul PMP, Constantin Codreanu.

Potrivit proiectului, autostrada Târgu Mureş - Iaşi – Ungheni, în lungime de 320 de kilometri, va avea trei trosoane: Târgu Mureş - Ditrău - 91.6 km,  Ditrâu - Târgu Neamţ - 118.100 km, Târgu Neamţ - Ungheni - 100.6 km.

Viteza medie prognozată de model pe traseu creşte până la 100 km/h, ca urmare a implementării acestui proiect. Timpii de călătorie pe durata orelor de vârf scad cu 42%. Costurile de realizare sunt de 4,07 miliarde de euro, fără TVA, fiind, de altfel, cea mai scumpă autostradă din România.

Potrivit presei de la Bucureşti, autostrada Târgu Mureş- Iaşi – Ungheni a adunat timp de 11 ani nenumărate studii de prefezabilitate şi fezabilitate care s-au dovedit fără nicio utilitate şi care au consumat resurse importante financiare, de ordinul milioanelor de euro. Un ultim exemplu îl reprezintă contractul de servicii pentru Proiectul „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu – Mureş – Ditrău“, semnat în data de 20 mai 2015. În perioada 15 iulie 2015 – 30 septembrie 2016, contractul a fost suspendat din cauza lipsei de finanţare.

În luna martie a acestui an, premierul român de atunci, Sorin Grindeanu, a declarat că autostrada Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni va ajunge până la Chişinău.