„Se spune că Shor nu mai are nicio treabă cu aeroportul. Aceasta a fost o condiţie în schimbul libertăţii sale. Shor a cedat controlul aeroportului în favoarea unor persoane din PD”, a declarat Streleţ în cadrul unei emisiuni la ProTV.

În noiembrie 2015, Ministerul Justiţiei a prezentat rezultatele unei investigaţii privind concesionarea Aeroportului. Ministrul Vladimir Cebotari, înaintat în această funcţie de Partidul Democrat, a declarat că acordul cu Avia Invest nu va fi reziliat chiar dacă s-a constatat că firma nu şi-a îndeplinit obligaţiile. Asta pentru că în contract ar fi prevăzută o perioadă de remediere.

„De fiecare dată când am anunţat public despre comisia de reziliere a contractului, mai multe instituţii media ieşeau solidar cu ştiri că Streleţ vrea să creeze o gaură de milioane în buget”, a adăugat Valeriu Streleţ.

Potrivit unui raport al Centrului Naţional Anticorupţie publicat vara trecută, Avia Invest nu investeşte resurse financiare proprii, ci banii pe care îi obţine din profitul aeroportului.

Amintim că Aeroportul Internaţional Chişinău a fost dat în concesiune la sfârşitul lui 2013, pentru o perioadă de 49 de ani, companiei ruse „Avia Invest”, după ce din cursă s-au retras, în condiţii ambigue, cinci investitori importanţi din Europa.

După cesionare, la conducerea Consiliului de Administraţie al Aeroportului a fost desemnat controversatul om de afaceri Ilan Shor, care deţinea în acea perioadă şi controlul la BEM, Banca Socială şi Unibank, instituţii aflate în prezent în proces de lichidare după ce au fost furate de cel puţin 14 miliarde de lei prin intermediul creditelor neperformante.

Varianta în limba engleză o puteţi accesa aici.