Zylonul, un material puţin cunoscut, din care este construit habitaclul piloţilor, este cel care l-a salvat de o tragedie pe dublul campion mondial. Este vorba de o fibră sintetică fabricată de compania japoneză Toyobo şi care a fost introdusă din 2007 în Formula 1.

Această fibră este cu 60% mai rezistentă decât kevlarul, folosit la fabricarea căştilor piloţilor, şi de 10 ori mai rezistentă decât oţelul. Cu zylon este căptuşit interiorul habitaclului pilotului.

Un fir de zylon cu grosimea de un milimetru poate susţine 450 kg, iar ţesătura din interiorul habitaclului împiedică orice perforare de către elemente exterioare şi asigură integritatea pilotului.

Zylonul, cu capacităţile sale extraordinare de rezistenţă la tracţiune şi elasticitate, are şi o mare rezistenţă la foc şi se descompune doar la peste 1.400 grade Celsius.

Fernando Alonso, la circa 310 km/h, a lovit cu roata sa stângă eleronul spate al monopostului Haas pilotat de mexicanul Esteban Gutierrez, a intrat apoi într-un parapet lateral şi de acolo a făcut două rotaţii în aer înainte de a se strivi de un parapet de protecţie. Accidentul nu a fost transmis în direct şi comentatorii au remarcat iniţial doar monopostul Haas F1, ieşit în decor, în timp ce McLaren-ul lui Alonso, un morman de fiare, a trecut neobservat în primă instanţă.

Dublul campion mondial a ieşit pe propriile picioare din acest accident şi a salutat publicul pentru a transmite mesajul că totul este în regulă.