Începând cu anul competiţional 2018-2019, în grupele Champions League vor intra direct câte patru echipe din primele patru ligi europene (Spania, Anglia, Germania şi Italia, în acest moment), iar ora de start a meciurilor va fi modificată pentru a nu se mai disputa simultan atât de multe partide. Astfel, locul tradiţionalei ore 21:45 va fi luat de către 20:00 şi 22:00, lucru care le va permite televiziunilor europene să transmită două meciuri pe principalul canal în prime-time. De asemenea, prin programarea a jumătate dintre jocuri la ora 20:00, televiziunile din ţările arabe vor putea include anumite partide în prime-time.

Procesul de comercializare a drepturilor TV privind transmiterea meciurilor din Champions League şi Europa League în perioada 2018-2021 va începe pe 13 decembrie, deşi asta ar fi trebuit să se întâmple în urmă cu şase luni. Acesta a fost însă amânat din cauza negocierilor pe care UEFA le-a purtat cu cele mai importante cluburi de pe continent privind formatul principalei competiţii.

„Faptul că vei avea câte patru echipe din principalele patru pieţe este, din punct de verdere comercial, un semn pozitiv”, a spus Guy-Laurent Epstein.

„Este o ţintă ambiţioasă, dar produsul este atât de bun, încât ne face extrem de încrezători”, a mai zis şeful marketingului de la UEFA, referitor la banii pe care îi aşteaptă din drepturile de televizare.

În cazul în care UEFA va încasa atât cât îşi doreşte, şi anume 3,2 milarde de euro pe sezon, suma va fi cu 28 de procente mai mare decât cea în schimbul căreia au fost cedate drepturile TV pentru perioada 2015-2018 - 2,5 miliarde de euro pe sezon.

În acest moment, banii veniţi de la televiziuni reprezintă aproximativ 80% dintre încasările cluburilor europene, restul de 20% fiind venituri din sponsorizări.

Acum, cei mai mulţi bani pentru drepturile TV sunt plătiţi de către Anglia. De altfel, 60% din sumă provine de la englezii, germani, spanioli, italieni şi francezi.

Guy-Laurent Epstein se aşteaptă ca, de această dată, o comanie chineză să cumpere în premieră drepturile de transmisie a Ligii Campionilor, mai ales după ce Hisense, o companie de electronice din China, a fost sponsorul Campionatului European din 2016.

Situaţia este diametral opusă în Republica Moldova. În spaţiul sportiv dintre Prut şi Nistru, nu cluburile, federaţiile, ligile, primesc bani pentru acordarea drepturilor de televizare, ci unele televiziuni şi portaluri primesc bani din partea cluburilor şi federaţiilor să le fie transmise în direct evenimentele sportive. Spre exemplu, Divizia Naţională la fotbal nu are parte de transmisiunea tuturor meciurilor din fiecare etapă la televiziune, ci doar maxim două, acestea contra-cost, iar celelalte pe unele portaluri specializate ori pe site-urile cluburilor. mai rău decât atât este faptul că în noul sezon, partidele televizate sunt şi de o calitate sub aşteptări.