Igor Grosu a mai adăugat că scopul proiectului de lege este demonopolizarea mass-media din RM.

„Circa a 90% din mass-media este concentrată în mâinile a doi actori politici care de fapt mimează puterea şi guvernarea. În realitate sunt ambii la guvernare, este vorba de Vladimir Plahotniuc, preşedintele Partidului Democrat, care la moment deţine şase televiziuni şi câteva posturi de radio şi partenerul său Igor Dodon, care are la rândul său deţine vreo trei televiziuni. Aceşti doi jucători care au monopolizat piaţa mass-media, zilnic ne servesc nouă, cetăţenilor, manipulare şi minciună”, a adăugat Igor Grosu.

În context, deputatul Grigore Cobzac a menţionat că retragerea licenţelor actuale de la cei care controlează mai mult decât doi radiodifuzori este posibilă şi că acest lucru trebuie făcut cât mai curând.

„Ei spun că este imposibil de întrerupt licenţele deja acordate, astfel licenţele urmează să-şi facă efectul până în 2021-2022. Dacă va fi aşa, din democraţia moldovenească şi aşa firavă către 2022 vor rămâne doar amintiri. Este posibil juridic de întrerupt activitatea licenţei. În acest sens se acordă în proiectul nostru de lege împuterniciri Consiliului Concurenţei, care vine în premieră să facă constatări despre existenţa şi inexistenţa monopolului pe piaţa mass-media şi acelei publicitare. Şi având la mână aceste constatări, există practica mondială când singuri cei pe care îi vizează concluziile trebuie să-şi aducă proprietăţile în conformitate cu cadrul legal, în cazul dat cu legea privind concurenţa”, a conchis Grigore Cobzac.

Proiectul de lege conţine şase articole, cinci dintre care se referă la modificarea legilor în vigoare, iar al şaselea are în vedere modalitatea de intrare în vigoare a legii.

„Articolul numărul unu se referă la amendare a Codului Audiovizualului. Articolul numărul doi vizează completarea legii concurenţii. Articolul numărul trei completează legea cu privire la publicitate prin introducerea unei interdicţii pentru companiile în care statul deţine pachetul majoritar, să cumpere publicitate alta decât cea socială de la televiziunile politicienilor. Articolul patru se referă la modificarea legii cu privire la partidele politice, asfel încât acestora să li se interzică expres deţinerea posturilor de televiziune sau de radio. Articolul cinci vizează abrogarea articolului doi din legea numărul 11 din 2016, prin care de fapt se tergiversează demonopolizarea presei în Republica Moldova. Şi ultimul articol prevede intrarea în vigoare a legii în termen de şase luni de la data publicării sale în Monitorul Oficial şi obligarea radiodifuzorilor de a întreprinde măsurile ce se impun pentru a asigura executarea legii respective”, a declarat Sergiu Litvinenco, jurist şi membru PAS.