Într-o înregistrare audio pusă pe post aseară, la Cabinetul de Umbră, Vitalie Proca afirmă că Halupa minte atunci când spune că nu a ştiut nimic despre faptul că se punea la cale omorul lui Gorbunţov. Or, anume el este cel care i-a transmis arma crimei.

„Vorbesc din hol pentru că în România sunt permise trei apeluri a câte o oră în fiecare zi. Numărul pe care îl apelez este al soacrei mele, Venera Gasparean. Vreau să ofer declaraţii pentru a dezminţi ce a spus Valeriu Halupa. El a spus că a aflat totul de la televizor. Vreau să înţeleagă toată lumea că este o minciună. El face un joc dublu şi acum joacă după regulile lui Plahotniuc. Explic de ce. În 2012, eu m-am întâlnit cu dânsul. Anume Halupa Valeriu este cel care s-a întâlnit cu mine la o benzinărie, pe podul de la Viaduct, pe partea dreaptă cum mergi dinspre centru şi mi-a transmis arma. După trei zile, ne-am întâlnit şi cu un cunoscut de-al lui în centru, unde am făcut nişte poze, iar peste alte trei zile mi-au adus un paşaport românesc roşu, buletin şi permis de conducere. Toate actele erau româneşti. După asta, peste alte trei zile, el a zburat, după cum spune, pentru a doua oară în Anglia. Dar el a plecat primul”, spune Vitalie Proca, aflat în Penitenciarul Jilava din Bucureşti.

„Eu am plecat după el şi printr-un maxi-taxi, în locul acela de lângă podul de la Circ, de unde pleacă microbuzele în Anglia, printr-un pachet camuflat am transmis încolo arma, amortizorul şi cartuşele.
Când am transmis asta pentru a doua oară în Anglia, el era deja în Anglia. A zburat acolo a doua oară. S-a făcut pe numele cuiva. Cu omul acesta el s-a întâlnit în Anglia ca să nu figureze numele lui. După asta eu am mers cu autobuzul, cu paşaportul meu moldovenesc, în Italia, unde am cumpărat un bilet spre Anglia deja cu paşaportul românesc şi am zburat încolo. Am ajuns la aeroportul din Londra. La Londra m-am întâlnit cu el într-un loc determinat, lângă un restaurant chinezesc, unde el s-a întâlnit iar cu mine şi mi-a transmis aceeaşi armă care anterior mi-o dăduse în oraş”, continuă interlopul

„Nu este aşa cum spune el că a văzut şi a auzit despre toate acestea la televizor. Acest om ştia dinainte totul, ce şi unde se întâmplă. Da, este adevărat. Eu când am venit, el era cu mine, eu am stat o perioadă într-un hotel, pe urmă mi-a propus să mă mut în altă parte. Nu pentru că erau puţini bani, ci pentru a schimba atmosfera. Noi am fost împreună şi în centru, în clădirea aceea înaltă unde lucrează Gherman Gorbunţov, acolo unde el trăieşte, ca să analizăm locurile. Când eram acolo, el a cumpărat o motocicletă mică şi cu o zi şi jumătate până la crimă mi-a spus aşa: „Eu mă duc din ţară ca să nu fiu bănuit de nimic”. Ceea ce spune el este o minciună sfruntată. Şi el mai arată hârtia ceea, că ar avea un ziar moldovenesc… desigur, eu pot să trimit de aici un ziar românesc prin aeroport la Moscova, de la Moscova la Tula şi seara când o să apar la skype, va fi la şase mii de kilometri. Despre ce vorbeşte el? Cum poate spune că a conlucrat? Dacă toţi atât de bine conlucrează, eu ştiu ce am făcut şi ştiu pentru ce sunt condamnat, dar nu înţeleg ce se petrece cu el şi de ce îl ţin ori dacă îl ţin în libertate”, a mai spus Vitalie Proca.