Ultima conversaţie dintre pilot si turnul de control este acum probă în dosarul procurorilor. La fel şi imaginile filmate de la bordul elicopterului. Elicopterul a avut o cameră la bord, aşa cum au toate aparatele de zbor SMURD din România. Camera înregistrează toţi parametrii de zbor, iar anchetatorii trebuie să analizeze ce a filmat înaintea prăbuşirii.

Registratorul de bord - o aşa-numită cutie neagră a elicopterelor, probele de la faţa locului şi imaginile de la bordul elicopterului SMURD îi conduc pe anchetatori spre o posibilă eroare de pilotaj.

Elicopterul mai avea câteva zeci de kilometri până să ajungă la Cahul. Zbura foarte jos din cauza plafonului de nori coborât. Pilotul a urcat o pantă iar în faţa lui a văzut stâlpi de înaltă tensiune. Aparatul a evitat liniile de curent iar pilotul ar fi vrut să readucă elicopterul la înălţimea dorită. Atunci a atins vârfurile copacilor deasupra cărora zbura în acel moment.

Elicopterul a rupt arborii pe o lungime de aproape 80 de metri, s-a dezintegrat şi s-a prăbuşit. Este ipoteza principală a producerii accidentului. De altfel, turnul de control i-a avertizat pe piloţi despre condiţiile meteo.

Cel care avea comanda elicopterului era Voicu Socae. Copilot era comandantul bazei din Iaşi, spun surse din anchetă. Şi asta pentru că Doru Gavril urma să dea examen pentru a putea pilota acest tip de elicopter. Doru Gavril avea peste 4.000 de ore de zbor, dar nu toate la manşa aparatelor de tip Eurocopter.