Pe tronsonul respectiv, cu lungimea de 280 metri, lucrările se desfăşoară între orele 20:00 - 06:00, pentru evitarea ambuteiajelor şi constau în decopertarea părţii carosabile uzate, colmatarea fisurilor existente, aplicarea membranei geotextile după care aşternerea stratului de binder. Durata lucrărilor pentru ambele sensuri de circulaţie este de 7 zile. 

Următoarea etapă de lucrări pe artera principală a capitalei va cuprinde tronsonul între str. Ismail - str. Tighina. De asemenea, pe şantier se desfăşoară lucrări de schimbare a pilonilor pentru iluminatul stradal.    

În acelaşi context, pe şantierele de reconstrucţie a tronsonului de canalizare pluvială pe bd. Constantin Negruzzi şi a infrastructurii rutiere a str. Vasile Alecsandri, lucrările se desfăşoară conform calendarelor aprobate.

Astfel, pe tronsonul de canalizare pluvială au fost construite deja cele 21 cămine monolite de colectare, prevăzute în proiect, la care vor fi conectate receptoarele de captare a apei de ploaie şi montate peste 600 metri liniari de tuburi noi. Totodată, s-au realizat lucrări de amenajare stradală a bd. C. Negruzzi, care au vizat montarea pilonilor pentru iluminatul stradal, inclusiv placarea cu pavaj pe ambele sensuri a peste 1700 m² de trotuare şi montarea a circa 500 metri liniari de borduri.

Conform proiectului aprobat, pe strada Vasile Alecsandri se finalizează lucrările de amenajare stradală. Până în prezent au fost placate cu pavaj circa 6000 m² de trotuare, 5600 m² locuri de parcare pentru maşini şi montate peste 8750 metri liniari de borduri. Astfel, pentru săptămâna curentă sunt planificate continuarea lucrărilor similare pe tronsonul cuprins între străzile Al. Bernardazzi - Alexe Mateevici, după care vor demara lucrările de pregătire pentru asfaltarea integrală a străzii, planificată pentru luna iunie.  

Menţionăm că lucrările care se desfăşoară în prezent în zona centrală a capitalei sunt parte componentă a proiectului care prevede reconstrucţia reţelei de străzi şi trotuare, crearea locurilor de parcare şi modernizarea sistemului de iluminat public pe bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, bd. C. Negruzzi, str. V. Alecsandri, str. Tighina, str. 31 August 1989 şi str. Alexandru cel Bun, finanţat de Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiţii şi Fondului Special de Energie Verde al BERD, în valoare totală de 22 milioane euro.

Anterior, în cadrul unei conferinţe de presă a fost făcută publică informaţia potrivit căreia Primăria capitalei a încheiat un contract dezavantajos cu o companie offshore, care urmează să gestioneze 25 de mii de locuri de parcare, timp de 25 de ani, care urmează să fie construite în perimetrul străzilor: 31 August 1989, Ştefan cel Mare, Ismail, Bănulescu Bodoni, Alexandru cel Bun şi Cosmonauţilor, după ce Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare a oferit 22 de milioane de euro pentru renovarea străzilor.

Astfel, compania care a câştigat în mod dubios licitaţia urmează să dea în chirie locurile de parcare construite de BERD cu circa 10 lei per zi, iar 90 la sută din venit ar reveni companiei, pe când doar 10% din venit ar reveni municipalităţii. În acest fel, timp de 25 de ani, bugetul municipiului Chişinău va fi prejudiciat cu circa 750 de milioane de euro, iar municipalitatea va mai trebui să ramburseze creditul oferit de BERD pentru renovarea străzilor.