VIDEO

Un nou ATAC asupra Jurnal TV: CCA a aplicat o sancţiune care ar putea fi urmată de sistarea emisiei

Un nou ATAC asupra Jurnal TV: CCA a aplicat o sancţiune care ar putea fi urmată de sistarea emisiei
Sursa: jurnal.md Foto: jurnal.md 25.11.2016 19:17
Consiliul Coordonator al Audiovizualului a aplicat o sancţiune postului de televiziune Jurnal TV, care ar putea fi urmată de sistarea emisiei. Membrii CCA susţin că Jurnal TV a dat dovadă de atitudine părtinitoare în campania electorală. Şi asta pentru că a difuzat, în cadrul ştirilor de la ora 19:00, mai multe materiale despre candidatul comun al forţelor de centru-dreapta la prezidenţiale, Maia Sandu, şi mai puţine despre candidatul socialist, Igor Dodon.

În perioada 31 octombrie - 5 noiembrie, Consiliul Coordonator al Audiovizualului a monitorizat mai multe mijloace de informare în masă, inclusiv Jurnal TV.

„În cadrul principalului buletin informativ al postului de televiziune Jurnal TV, partea dominantă a reflectării în ştiri a obţinut-o Maia Sandu, 56%, fiind urmată de Igor Dodon cu 44%. Se atestă un dezechilibru dintre PAS şi candidatul acestuia, Maia Sandu, cu ceilalţi candidaţi electorali”, a declarat raportorul.

CCA a hotărât să sancţioneze Jurnal TV deopotrivă cu NTV Moldova şi Accent TV, care l-au favorizat în campania electorală pe Igor Dodon, şi postul de televiziune Publika TV, controlat de oligarhul Vladimir Plahotniuc. Cel care a insistat să fie aplicată o pedeapsă mai aspră a fost membrul CCA, Dragoş Vicol.

„Eu cred că nu ar trebui să ne limităm la o amendă şi eu aş propune pentru aceste patru posturi de televiziune, Publika TV, Jurnal TV, NTV Moldova şi Accent TV, să apelăm la o formă mai gravă, dar care este conformă cu abaterile înregistrate de aceste posturi pe perioada monitorizată - suspendarea publicităţii pe un termen de trei zile”, a propus Dragoş Vicol.

„Eu voi susţine ideea cu suspendarea publicităţii în cazul posturilor de televiziune care au dezinformat, că este şi dezinformare, nu doar manipulare”, a adăugat un alt membru al CCA, Mariana Onceanu-Hadârcă.

„Aş întreba retoric colegii. Cineva îşi doreşte închiderea a şapte posturi de televiziune? Eu înţeleg că s-au atestat derogări, eu înţeleg că această campanie n-a fost perfectă, însă CCA nu este organul care trebuie să steie cu bâta în mână”, a menţionat Nicolae Damaschin.

Dragoş Vicol nu a fost la fel de categoric şi în cazul unui alt post de televiziune controlat de oligarhul Vladimir Plahotniuc, Prime TV, care a difuzat în campania electorală un reportaj manipulator despre pretinsa susţinere a Maiei Sandu de către diaspora siriană.

Asta după ce, anterior, acelaşi post TV a preluat o altă ştire falsă despre aşa-zisa înţelegere dintre Maia Sandu şi cancelarul german, Angela Merkel, privind găzduirea unui număr de peste 30 de mii de migranţi sirieni în Moldova. Informaţia a fost dezminţită de şeful Departamentului relaţii cu publicul al Uniunii Creştin-Democrate din Germania, condusă de Angela Merkel.
Dragoş Vicol s-a împotrivit să-i fie suspendată publicitatea postului Prime TV şi a pledat pentru o pedeapsă mai blândă.

„Reportajul care a făcut foarte multă vâlvă în societate, au existat foarte multe referinţe negative, pe bună dreptate, reportajul despre aşa-zisa susţinere a diasporei siriene. În afară de această regretabilă derogare, postul Prime nu a mai comis de această dată derogări. Aş propune pentru Prime să-i aplicăm o amendă maximă”, a spus Dragoş Vicol.

Într-un final, opt dintre membrii CCA au votat pentru sancţionarea Jurnal TV, iar unul s-a abţinut de la vot.

Ştiri similare

Ştiri NON-STOP