O astfel de călătorie de lux a avut loc în perioada 6-8 ianuarie. A implicat două avioane private şi escale prin Bulgaria. Vă întrebaţi de ce este nevoie de două avioane pentru a ajunge până la Dubai? Nu sunteţi singurii. Dar aşa se obişnuieşte deja de câţiva ani la noi, în special atunci când trebuie să ştergi nişte urme. Doar că, de data aceasta, un mic detaliu l-a dat de gol pe bogătanul moldovean care-şi permite asemenea răsfăţ.

Totul a început în dimineaţa zilei de 6 ianuarie, când de pe Aeroportul din Chişinău a decolat un avion privat, Gulfstream G450, înregistrat în Turcia. Aeronava ar fi trebuit să aterizeze peste aproximativ o oră la Varna, în Bulgaria.

Cu o oră mai devreme, de pe aeroportul din Munchen, tot cu destinaţia Varna, decola o altă aeronavă privată, însă mult mai luxoasă şi costisitoare decât prima. E vorba despre un Airbus A319-115(CJ), aparţinând companiei germane K5 Aviation. Avionul a aterizat la Varna la ora locală 8:30.
Este de notat că un astfel de Airbus este folosit şi pe cursele de linie, putând găzdui până la 156 de persoane. În varianta VIP, în avion pot urca maximum 30 de persoane.

Însă avionul german a zburat degeaba la Varna, deoarece clienţii săi nu au putut ateriza acolo. În ziua de 6 ianuarie, în jurul orei locale 11:00, deasupra Varnei se abătuse o ceaţă destul de puternică, astfel că aeronava Gulfstream G-450 care a pornit de la Chişinău nu a putut ateriza în oraşul de pe litoralul Mării Negre.


 
După cum se poate observa, aeronava a făcut câteva cercuri deasupra Varnei, însă aşa şi nu a putut ateriza. Este de notat că Airbusul (cod D-ALEX) poate fi văzut staţionând pe aeroport.

La scurt timp, Airbusul german a decolat şi el înspre Sofia, pentru a îmbarca potentul (financiar) client de la Chişinău.

Peste doar 50 de minute de la aterizarea la Sofia, Airbusul decolează din nou, de această dată spre Dubai.

Acolo aeronava a stat în Emirate până la 8 ianuarie, ora 11:00, când a decolat din nou spre capitala Bulgariei.

Peste puţin mai mult de o oră, de la Sofia, cu direcţia Chişinău, a decolat chiar Gulfstream-ul G-450, cel care, în urma unui zbor cu peripeţii, adusese în Bulgaria nababul nostru.

Acum, văzând tot acest periplu, nu ne putem întreba pentru ce a fost făcut el? De ce cineva, în loc să achite 50 de mii de euro pentru o cursă dus-întors până la Dubai, preferă să mai dea 150 de mii pentru un mult mai luxos Airbus, cu care să ajungă în Emiratele Arabe?

Oricât de multe nu ţi-ai permite, parcă nu prea are rost să mai arunci bani pe încă o aeronavă exclusivistă, cu care se plimbă, printre alţii, chiar fostul premier italian Silvio Berlusconi.

De altfel, modelele Airbus A319-115(CJ) sunt destul de apreciate de moldoveni. Tot cu un astfel de avion, în septembrie 2015, un alt nabab misterios a făcut un adevărat tur de forţă Moscova-Chişinău-Frankfurt-Nisa-Geneva-Chişinău.

Nu prea mulţi moldoveni îşi pot permite un asemenea lux. Însă unii cu siguranţă da. Mai ales atunci la Chişinău „negocierile” privind formarea unui nou Guvern sunt în toi şi e nevoie de mult numerar pentru a convinge pe toată lumea să voteze cum trebuie.