Cele două funcţii de secretari de stat sunt în domeniile:
- creaţiei şi perfecţionării legislaţiei, profesiilor şi serviciilor juridice, reprezentării Guvernului în Parlament şi la Curtea Constituţională;
- cooperării juridice internaţionale, relaţiilor internaţionale pe segmentul justiţiei, reprezentării intereselor statului în instanţele judecătoreşti, în instituţiile de arbitraj naţionale şi internaţionale.

Cei care vor aplica trebuie să fie licenţiaţi în drept, cu experienţă managerială de 2 ani.
 
Este obligatorie cunoaşterea limbii de stat şi a uneia de circulaţie internaţională la nivel B2. La concurs sunt admişi cetăţenii Republicii Moldova care nu au atins vârsta de pensionare, deţin capacitatea deplină de exerciţiu şi experienţă profesională de minim 5 ani în ariile de competenţă ale ministerului.
 
Salariul funcţiei de secretar general de stat este minim 7400 lei, iar secretarii de stat vor primi minim 7000 lei. Termenul de angajare este pe o perioadă nedeterminată. Persoanele interesate urmează să depună dosarul de participare personal la sediul Guvernului, prin poştă, sau expediindu-l prin e-mail pe: [email protected].
 
Amintim că, în baza unei legi aprobate de Parlament, la mijlocul lunii iulie curent, privind reforma administraţiei publice centrale, funcţiile de viceminiştri nu vor mai exista, iar atribuţiile lor vor fi exercitate de secretari generali şi secretari de stat.