Mai mult, liderul PAS a afirmat că a expediat o scrisoare Procuraturii Generale, Centrului Naţional Anticorupţie, prim-ministrului Pavel Filip, dar şi ministrului Transporturilor, Iurie Chirinciuc, prin care solicită să fie examinate acţiunile şi inacţiunile ilegale în cazul concesionării Aeroportului. 

Mai mult, preşedintele Partidului Acţiune şi Solidaritate acuză guvernarea că bate pasul pe loc în cazul concesionării Aeroportului Internaţional Chişinău. 

De asemenea, membrii PAS au comentat şi hotărârea Curţii de Apel Chişinău, care a decis că darea în concesiune a Aeroportului este valabilă, după ce PLR a depus un recurs de a fi anulat contractul. 

Contactat de Jurnal TV, ministrul Transporturilor a declarat că nu a primit deocamdată scrisoarea şi că instituţia pe care o conduce nu are nicio tangenţă cu Aeroportul Internaţional Chişinău. Nici la Procuratura Generală şi nici la Centrul Naţional Anticorupţie nu a ajuns solicitarea, însă potrivit şefei serviciului de presă al CNA, instituţia pe care o reprezintă s-a pronunţat anterior pe marginea acestui subiect, atunci când a cerut ca Guvernul să anuleze contractul de concesionare.

Nici reprezentanta serviciului de presă al Guvernului şi nici cea a Parlamentului nu au răspuns la telefon pentru a oferi comentarii. Precizăm că, anul trecut, Judecătoria Botanica a respins cererea de chemare în judecată înaintată de membrii PLR depusă împotriva Guvernului, Agenţiei Proprietăţii Publice şi a Societăţii cu răspundere limitată „Avia Invest" în cazul concesionării Aeroportului Chişinău. Judecătorii au invocat faptul că cererea a fost depusă tardiv.

Asta în condiţiile în care până să ajungă pe masa magistraţilor de la Judecătoria Botanica, cererea de chemare în judecată a trecut pe la mai multe instanţe din capitală, care au refuzat să o examineze, întrucât nu ar fi fost de competenţa lor. Ulterior, PLR a depus recurs la Curtea de Apel Chişinău, iar judecătorii au decis că acţiunea este neîntemeiată.

Amintim că, Aeroportul Internaţional Chişinău a fost dat în concesiune la sfârşitul anului 2013, pentru o perioadă de 49 de ani Companiei ruse „Avia Invest", după ce din cursă s-au retras, în condiţii ambigue, cinci investitori importanţi din Europa.

După cesionare, la conducerea Consiliului de Administraţie al Aeroportului a fost desemnat controversatul om de afaceri Ilan Shor, care deţinea în acea perioadă şi controlul la BEM, Banca Socială şi Unibank, instituţii aflate în prezent în proces de lichidare, după ce au fost furate de cel puţin 14 miliarde de lei prin intermediul creditelor neperformante.