Potrivit ministrului Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, pentru reparația drumului național R1 au fost încheiate cinci contracte, dintre care două cu o companie din Azerbaidjan, alte două cu una din Cehia și un contract cu o companie din Republica Moldova.

Valoarea totală a proiectului este de 80 de milioane de euro, banii fiind acordați de Banca Europeană de Investiții

În prezent, compania de construcții ar plăti penalizări pentru fiecare zi de întârziere: „Deși aceste companii sunt penalizate continuăm să lucrăm cu ele, pentru că în caz contrar ar dura mai mult procesul de relicitare”, a precizat Gaburici.

Reprezentanții companiilor dau asigurări că finalizarea traseului va fi gata până în luna noiembrie 2019.

Contractele de reabilitare a porțiunilor drumului național R1 Chișinău-Ungheni-Sculeni, semnate cu companiile Euro-Asian Construction Corporation Evrascon JSC din Azerbaidjan și OHL ZS din Cehia au fost pornite în martie 2014, pe o lungime de 83,82 km, finanțate de Banca Europeană de Investiții. Porțiunile de drum renovate urmau să fie finalizate în luna iulie 2016. Companiile au acum un nou termen la dispoziție pentru a da drumul în exploatare - finele lui 2019.