„În general, în urma haosului organizat în sfera gestionării patrimoniului municipal, în special al fondului funciar, Chișinăul își pierde anual cel puțin încă un buget municipal. Avem o mare plecăciune față de activiștii civici, care de mai mulți ani duc o luptă inegală cu sistemul corupt de împrăștiere a bunurilor municipale. Dar e nevoie de o mână de fier la nivelul primăriei și de o strategie complexă de administrare eficientă și rațională a proprietății locuitorilor Chișinăului”, susține vicepreședintele Platformei DA.

Potrivit lui Slusari, pentru soluționarea acestei probleme vitale pentru finanțele municipale și ordinea în construcții, Andrei Năstase și echipa lui dispun de un plan punctual, care prevede următoarele măsuri:

1. Inventarierea detaliată a patrimoniului capitalei.

2. Analizarea și revizuirea, în caz de necesitate, a tuturor contractelor de locațiune/arendă/comodat a patrimonilui municipal în vederea majorării veniturilor bugetare.

3. Definitivarea și aprobarea în termeni proxime a Planului Urbanistic General.

4. Demolarea și evacuarea tuturor construcțiilor neautorizate sau autorizate ilegal.

5. Lansarea unui program comprehensiv de delimitare, înregistrare și evaluare a tuturor bunurilor imobiliare, aflate în gestiunea municipiului.

6. Introducerea sistemului electronic de eliberare a certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construcții, care va reduce la maximum contactele agenților economici cu funcționarii din primăria.

7. Instituirea, după exemplu mai multor orașe moderne, unui sistem de managment digital al teritoriul municipal.

„Avem voință politică mai mult decât suficientă pentru a realiza acest plan în foarte scurt timp. Primele 6 puncte le vom implementa în primul an de mandat. Executarea ultimului punct se va produce la începutul celui al doielea mandat lui Andrei Năstase”, a conchis Slusari.