Totodată, Sorin Ioniţă spune că „chestia a trecut suspect de neobservată la noi: doar 2-3 presari au copiat bovin comunicatul triumfalist, în jargon corporatist. Dincolo de protecţia informativă, lumea la Chişinău suspectează ca Blue Air, ea însăşi o companie de familie, destul de opacă financiar, e folosită ca bidon pentru transferul unor active de stat ale Moldovei în mânuţele private ale apropiaţilor regimului. Care regim e bine aranjat piramidal, cu un băiat înfipt moţ în vârf”.

Precizăm că Agenția Proprietății Publice a anunțat ieri seara că „Air Moldova” a fost privatizată. Compania Civil Aviation Group SRL a fost declarată câștigătoarea concursului de privatizare. Valoarea tranzacției de vânzare-cumpărare ajunge la 1,2 miliarde de lei, dintre care doar 50 de milioane de lei au fost transferate în bugetul de stat, restul sumei reprezentând datoriile „Air Moldova”, pe care investitorul s-a obligat să le achite.

În comunicatul Agenției Proprietății Publice nu se spune, însă, că deşi operatorul aerian din România, Blue Air, deţine cea mai mare cotă de acţiuni în compania care a privatizat Air Moldova, aceasta nu deţine pachetul majoritar de acţiuni. Acesta este deţinut anume de cele două persoane fizice, cetăţeni ai Republicii Moldova. Potrivit ”Ziarului de Gardă”, Civil Aviation Group SRL a fost fondată abia recent, pe 23 august 2018, iar cei doi asociați sunt Serghei Melnik şi Andrei Ianovici, care deţin fiecare câte 25.5% dintre acțiuni, în total 51%.

Precizăm că doar în opt luni ale anului trecut, Air Moldova a înregistrat pierderi nete de 111 milioane lei, iar datoriile companiei au înregistrat o tendință crescătoare din anul 2013, ajungând la peste un miliard de lei. În toamna anului trecut, Air Moldova a împrumutat de la Aeroportul Internaţional Chișinău 75 de milioane de lei lei. Asta după ce în noiembrie 2013, Guvernul a transmis Aeroportul în concesiune companiei Avia Invest, controlată de către primarul de Orhei, Ilan Şor.