În opinia directorul Jurnal TV, Val Butnaru, înțelegerile de cartel constituie o crimă gravă oriunde în lume.

„Ceea ce se întâmplă la noi pe piața publicitară este greu de explicat. Ușor de explicat, dar greu de înțeles, fiindcă înțelegerile care au loc între o casă de vânzări care aparține unui Plahotniuc, și alta prin interpus printr-un deputat Furculiță îi aparține lui Dodon. Îl felul acesta ei torpilează și vor să ruineze celelalte televiziuni care nu depind de aceste două personaje. Faptul că problema a ajuns să fie pusă și în parlament de deputații din opoziție, vorbește despre multe. Majoritatea nu a vrut să o invite pe doamna Cărare, șefa Consiliului Concurenței, să vorbească în fața deputaților și acest lucru este simptomatic”, a declarat directorul Jurnal TV, Val Butnaru.

Val Butnaru conchide că înțelegerile de cartel există nu doar pe piața publicitară. Ele există și în politica moldovenească.

„Înțelegerile între PD și socialiști transpar pur și simplu la orice pas. Ei firesc să nu avem nici un răspuns pe parcursul acestor TAIE luni, fiindcă așa crede că trebuie să procedeze Consiliul Concurenței. Faptul că oriunde în altă parte acest consiliu ar fi reacționat pur și simplu extrem de rapid, pe ai noștri nu îi pune pe gânduri și nici nu îi motivează cumva să-și facă cinstit și onest meseria. De mult timp se vorbește că acest consiliu îndeplinește ordinele politice și este clar că în momentul în care tergiversezi. Rezolvarea unei probleme grave, e clar că îndeplinesc niște ordine politice”, a adăugat Val Butnaru.

Șefa Consiliului Concurenței, Viorica Cărare, nu a fost de găsit la telefon pentru o reacție. Menționăm că sesizarea a fost semnată de către posturile Jurnal TV, TV 8, Pro TV și RTR Moldova.

Totodată, prin plângere mai extinsă, postul nostru a deconspirat faptul că beneficiarii finali ai acestor înțelegeri de cartel sunt oligarhul Vladimir Plahotniuc, Igor Dodon și Corneliu Furculiță, prin care cerem Consiliului Concurenței lichidarea înțelegerii, sancționarea vinovaților și liberalizarea pieței publicitare.

Tot atunci, a fost solicitată și intervenția partenerilor de dezvoltare străini, pentru a pune presiune pe autorități la stoparea abuzurilor reclamate.