Decizia a fost luat ieri la ședința grupurilor de lucru pentru dezvoltarea transportului auto și infrastructurii drumurilor, cu participarea reprezentanților politici în procesul de negocieri pentru reglementarea transnistreană din partea Chișinăului și Tiraspolului, Cristina Lesnic și Vitalii Ignatiev, și a partenerilor internaționali din cadrul formatului de negocieri „5+2”.

În urma discuțiilor, părțile au ajuns la un numitor comun vis-a-vis de mecanismul de admitere a autovehiculelor din regiunea transnistreană în traficul internațional. Mecanismul în cauză nu reglementează activitatea unităților de transport ce desfășoară activitate comercială.

„Astfel de proiecte reprezintă riscuri majore pentru disciplina fiscală și colectările la buget. Acest mecanism creează premise noi pentru evitarea regimului de import de automobile standard și alimentarea regimului de la Tiraspol cu resurse noi financiare, înmatricularea automobilelor în regimul nou prin scheme de corupție, care nu lipsesc nici pe malul drept și nici pe malul stâng al Nistrului”, afirmă Sergiu Gaibu.

Potrivit expertului, în rezultatul mecanismului propus, Republica Moldova va avea trei regimuri de înmatriculare a automobilelor.

Mecanismul standard cu numere moldovenești, unicul de care pot beneficia cetățenii de pe malul drept al Nistrului, regimul de numere transnistrene care pot circula liber și pe malul drept al Nistrului și se mai propune un hibrid - numere neutre cu care transninstrenii să poată circula peste hotare și care nu vor avea simbolurile Republicii Moldova.