Sursa scrie că a recepționat un ghid, distribuit de secretarul general al PD, Constantin Botnari, șefilor filialelor regionale ale formațiunii. Din document este clar că pentru munca de partid se folosesc materiale ale structurilor de stat cu date personale ale alegătorilor. Potrivit planului PD, fiecare șef al organizației de partid primește o listă de alegători de la secția de votare, iar de la serviciul cadastral, o hartă a așezării. Ulterior, din locuitorii micro-sectorului se aleg 3-5 oameni responsabili. Aceștia ar trebui să știe foarte bine potențialul alegător - data nașterii, a căsătoriei, dar și alte date comemorative. De asemenea, se solicită telefonul fix, de mobil, adresa electronică și rețelele de socializare. Dacă are un loc de lucru și unde se află acesta. Totodată, câți copii are persoana respectivă, cine sunt ei și unde se află. Mai mult. Este specificat că trebuie să se afle ce probleme personale are alegătorul, care sunt doleanțele, cine sunt rudele, unde locuiesc și dacă ele lucrează. Intrigant este că PD se interesează până și de faptul ce mănâncă și ce bea alegătorul, dar și cine sunt persoanele care au influență asupra lui.

În același chestionar se va specifica ce privește la televizor, ce cărți și ce ziare citește, și multe alte date, care pot da răspuns la întrebarea cum acest om, potențial alegător, poate fi convins să adere ori să susțină și, în final, să voteze Partidul Democrat. În document se mai arată că acest lucru necesită să fie realizat imediat, ca în perioada campaniei electorale să fie clar unde și ce mai trebuie de făcut, ce acțiuni și cu ce categorie de oameni se cer anumite intervenții și acțiuni. Ce măsuri trebuie luate, ca alegătorii să se pătrundă de ideea, că doar PD este partidul în care se poate avea încredere.

Secretarul general al PD, Constantin Botnari, nu a fost de găsit pentru o reacție, iar purtătorul de cuvânt al formațiunii, Vitalie Gamurari, ne-a comunicat că nu cunoaște nimic despre acest document.