„Căutăm soluții pentru a procura 400 de milioane de metri cubi, care ne-ar asigura consumul timp de o lună pentru ambele maluri ale Nistrului”, a precizat ministrul.

O altă variantă ar fi procurarea de gaze prin sudul Republicii Moldova, în revers, prin intermediul noului gazoduct Turkish Stream, susține ministrul, care a dat asigurări că indiferent de situație țara noastră nu va rămâne fără resurse energetice la iarnă.

În cadrul emisiunii s-a vorbit și despre starea drumurilor din țară, în condițiile în care în ultimii ani infrastructura rutieră a fost lăsată de izbeliște. Brînzan a spus că în prezent se lucrează la schimbarea legii, pentru a fi „adusă transparență în procedurile de licitație”, iar companiile care le vor câștiga vor fi unele „serioase și responsabile”.

„Pentru că astăzi se întâmplă că Agenția de Stat a Drumurilor cheltuie, probabil, mai mulți bani pentru procesele de judecată cu aceste companii decât pentru construirea drumurilor, pentru că multe companii vin din jurisdicții străine. Unele intră în faliment, altele sunt în proces de insolvență, iar drumurile nu se mai construiesc”, a declarat Brînzan.

Ministrul a vorbit și despre „schemele” din mai multe companii ale statului. Referindu-se la situația de la Căile Ferate, el a spus că acestea au fost stopate, iar după demisia fostului director de acolo situația se poate redresa.

„Din păcate din Calea Ferată a Moldovei a rămas doar denumirea, restul totul este gajat și supragajat. Sunt o sumedenie de procese de judecată intentate împotriva Căii Ferate, 7200 de oameni care nu-și ridică salariul cu lunile și întreprinderea este nevoită să împrumute ca să le plătească salariile”, a precizat ministrul.

Brînzan susține că și schemele din jurul Moldtelecom sunt eliminate, iar profitul companiei urmează să crească exponențial în următorii ani. Mai mult, el a promis că operatorul va avea un profit „cu mult peste 100 de milioane de lei în 2020”.

Iar în ce privește Metalferos, el a dezvăluit că „cea mai mare parte a profitului mergea către 12 companii căpușă”, care ulterior „finanțau un partid politic”.

„Când am venit la minister cuvântul Metalferos era interzis. Când cineva îl auzea lăsa capul în jos și toți se temeau”, a menționat acesta, precizând că pe 21 octombrie se va organiza Adunarea Generală a Acționarilor, când urmează și să fie schimbat managementul companiei.

Vadim Brînzan a fost întrebat și despre ce a vorbit cu cetățeanul britanic Nathaniel Rothschild la 10 și 19 august, înainte de a fi făcut făcut anunțul că acesta a procurat 95% din compania care a gestionează Aeroportul Internațional Chișinău. Acestuia i s-au reproșat, de către moderator, cuvintele laudative la adresa lui Rothschild, în condițiile în care el ar fi ignorat avertismentele sale de a nu se implica în situația de la Aeroport.

A fost abordată și situația de la Arena Chișinău, acolo unde, potrivit ministrului, statul ar trebuie să achite companiei constructoare 36 de milioane de euro în următorii 12 ani pentru a nu pierde 59 de hectare de teren adiacente infrastructurii sportive.