Reforma fiscală cu micșorarea contribuțiilor asigurărilor sociale și majorarea venitului neimpozabil până la minimum de existență, implementată recent, repetă mai multe măsuri propuse de anterior de opoziția proeuropeană extraparlamentară, afirmă vicepreședintele Platformei Demnitate și Adevăr.

„Absolut nu era clar de ce ar fi nevoie să lansezi reforma respectivă în mare pripă, fără consultății cu mediu de afaceri și partenerii externi. Totodată, măsurile fiscale au fost împachetate împreună cu așa-zisă amnistie a capitalului cu legalizarea miliardelor furate și altor miliarde spălate. Izolarea Moldovei după acest pas și după invalidarea alegerilor în capitală aduce niște riscuri imense în privința sustenabilității reformei fiscale, întrucât, la prima perioada de după micșorarea impozitelor și contribuțiilor se așteaptă diminuarea semnificativă a veniturilor bugetare, care poate fi compensată prin sprijinul macrofinanciar de la UE și Banca Mondială”, scrie Alexandru Slusari pe pagina sa de Facebook.

Slusari menționează că demontarea actualului regim, ieșirea din izolare și restabilirea relațiilor cu partenerii externi va permite ca Republica Moldova să aibă un fundament robust pentru reforma fiscală. Totodată, toate acțiunile legate de amnistia capitalului vor fi verificate cu multă prudență din partea justiției independente, iar amnistia cazurilor cu legalizarea banilor furați și spălați urmează a fi anulată.

Referitor la problema drumurilor, Slusari spune că ceea ce face acum guvernarea Plahotniuc se numește cârpire electorală cu irosirea sutelor de milioane de lei, care se face din banii cetățenilor.

„Pentru Plahotniuc este important ca aceste drumuri să țină până la 24 februarie. Totodată, el dosește informația precum că, conform documentelor strategice, aprobate de autoritățile noastre, Fondul rutier în 2018 ar trebui să aibă valoarea de aproximativ 2 miliarde de lei, cu defalcarea în el a cel puțin a 80% din volumul total al accizelor. În asemenea condiții, donatorii externi ar fi alocat încă cel puțin 2 miliarde de lei. În realitate, fondul rutier pentru anul 2018 are valoarea de 972 milioane de lei, cu defalcarea accizelor în volumul ce nu depășește 35%. Iar donatorii, după câte cunoașteți, i-au întors spatele lui Plahotniuc. După preluarea guvernării noi ne propunem să revenim la angajamentele asumate, astfel încât anual să avem în buget din surse interne și externe cel puțin 4 miliarde de lei pentru construirea și repararea drumurilor”, mai declară Alexandru Slusari.

Cât despre construcția Arenei Chișinău, vicepreședintele Platfirmei DA spune că aceasta este o aventură personală a lui Plahotniuc și că satul Stăuceni a rămas fără 70 de hectare de terenuri agricole, fără niciun bănuț de compensare, iar acest lot de teren cu valoarea comercială de minimum 70 de milioane de euro acum este gajat și poate chiar regajat.

„Moldova poate să rămână în orice clipă fără acest pământ. În plus, bugetul va mai cheltui peste 800 de milioane de lei pentru construcția acestei Arene, în situația în care avem 553 de mii de pensionari care primesc pensie sub 2000 de lei, iar anul curent statul n-a găsit 68 de milioane de lei pentru a procura mere de la fermieri pentru școli. Este premătur de spus ce vom face noi cu această mega înșelătorie după preluarea puterii, întrucât deja există un contract cu antreprenorul. Dar vă promitem că vom face tot posibilul pentru a diminua în continuare cheltuielile bugetare, a compensa pierderile comunei Stauceni și a-i trage la răspundere pe cei vinovați de lansarea acestui proiect Newplahotniuc”, a punctat Alexandru Slusari.

Declarațiile lui Alexandru Slusari vin în contextul unui articol denigrator la adresa liderilor opoziției, Maia Sandu și Andrei Năstase, publicat în ziarul de partid al PD. Articolul titrează: Maia Sandu și Andrei Năstase vor impozite mai mari și stoparea proiectelor Drumuri bune, Prima Casă, Arena Chișinău.

jurnal.mdjurnal.md