„Prima eroare a piloţilor a fost să decoleze pe furtună. Apoi, în timp ce situaţia era complicată, dar departe de a fi catastrofală, ei au aterizat, în loc să ardă kerosenul”, scrie cotidianul Komersant, citând o sursă apropiată anchetei.

Potrivit ziarului, piloţii „au aterizat cu vitează prea mare (...), iar din această cauză contactul roţilor cu betonul a fost prea puternic, făcând avionul să sară”.

Cotidianul RBK precizează, la rândul său, citând un membru al Comitetului rus de anchetă, că ei nu au oprit motoarele după aterizare.

Potrivit aceleiaşi surse, ei au deschis, de asemenea, un hublou al cockpitului după aterizare, ceea ce a accelerat incendiul, scrie News.ro.

La câteva minute după decolarea de pe Aeroportul Moscova-Şeremetievo către Murmansk (nord), Superjetul 100 a fost nevoit să se întoarcă din drum şi să efectueze o aterizare de urgenţă, în cursul căreia partea din spate a avionului a luat foc.

Pilotul Denis Evdokimov a declarat că avionul a fost lovit de un trăsnet, ceea ce a scos din uz echipamentele de bord care ajută la pilotare.

Dintre cei 78 de pasageri şi membri ai echipajului de la bord, 41 au murit. Cei doi piloţi au supravieţuit, dar şi cea mai mare parte a pasagerilor instalaţi în partea din faţă a avionului.

Aeroportul Şeremetievo a anunţat într-un comunicat că a deschis o anchetă după difuzarea unei înregistrări video în care angajaţi sunt auziţi râzând în timp ce se uită la aterizare pe ecrane de control.

Ei „vor fi pedepsiţi în cel mai dur mod posibil”, potrivit aeroportului, care susţine că nu este vorba despre angajaţi ai Şeremetievo sau Aeroflort.

Starea a zece persoane internate la spital după prăbuşire este stabilă, a anunţat marţi ministrul Sănătăţii Evgheni Ditrih, citat de agenţii ruse de presă.

Avionul de tip Superjet 100, primul avion civil conceput în Rusia post-sovietocă, era o sursă de mândrie a ţării la lansarea sa, în 2011, însă el a întâmpinat dificultăţi în a convinge în afara pieţei ruse, din cauza unor probleme de fiabilitate.