Potrivit unui comunicat, autoritatea elenă de protecție a datelor a informat că a primit reclamații de la abonații, care, deși s-au înscris în Registrul persoanelor care nu doresc sa fie apelate (do-not-call register), au primit apeluri telefonice nesolicitate de la terți în scopul promovării produselor și serviciilor.

În rezultatul anchetei desfășurate, autoritatea a constatat încălcarea principiului exactității și protecției datelor încă din momentul proiectării (privacy by design) din GDPR, fapt pentru care a impus o amendă de 200 de mii euro.

O altă încălcare, admisă de furnizorul vizat, a fost reclamată de destinatarii mesajelor publicitare trimise în numele OTE despre incapacitatea acestora de a se dezabona de pe lista persoanelor care acceptă mesaje publicitare.

O examinare a reclamațiilor a arătat că, din 2013, din cauza unei erori tehnice, ștergerea prin link-ul „dezabonare” nu a funcționat. Și pe acest fapt, autoritatea elenă a constatat încălcarea dreptului de a obiecta și încălcarea principiului protecției datelor prin proiectare, prevăzute de GDPR. Pentru această încălcare furnizorul s-a ales cu încă o amendă în mărime 200 de mii de euro.

În context, CNPDCP recomandă tuturor companiilor din Republica Moldova, care activează în sectorul telecomunicațiilor să asigure măsurile necesare respectării legislației naționale privind protecția datelor cu caracter personal și să transmită mesaje comerciale clienților, prin intermediul mijloacelor electronice de comunicare, doar în baza consimțământului prealabil al acestora.