image
Sursa foto: nocamels.com

Cum timp de 7 ani se va încerca reducerea numărului de maşini în Tel Aviv

În Israel, statul care este semnificativ mai mic decât Republica Moldova, a început înregistrarea într-un proiect în care șoferii pot obține o sumă de bani destul de bună din partea statului, dacă renunță la obiceiul de a folosi mașina în timpul orelor de vârf.

Astfel, autoritățile doresc să limiteze povara asupra infrastructurii rutiere, dar şi să fie redus astfel numărul de emisii, scrie Autoblog.md.

Pe o serie de şosele din Israel a demarat un experiment pe o perioadă de șapte ani, pentru a încuraja șoferii să renunțe la transportul lor personal şi să-l folosească pe cel public. Acesta a fost numit „Na’im Leyarok 3” („Moving to Green 3”), iar obiectivul său principal este de a reduce congestionarea pe drumurile din Tel Aviv (orașul și suburbiile sale).

Bugetul total al proiectului este estimat la un miliard de shekeli (puţin peste 230 de milioane de euro) şi aproape toţi banii se vor folosi drept stimulente, scrie portalul israelian globes.co.il.

Cei care vor dori să participe vor primi un portofel virtual în care anual vor fi transferaţi câte 4.500 de shekeli, aproximativ 1.100 de euro. Suma se va majora sau micşora în funcție de comportamentul șoferilor și de obiceiurile acestora.

Un participant care va alege să călătorească cu mijloace de transport în comun sau prin carpooling va fi recompensat prin majorarea bugetului său (până la 5.500 de shekeli sau circa 1.300 de euro). Pe de altă parte, unui participant care va alege totuşi să călătorească uneori într-un vehicul privat în ore de vârf şi prin zone aglomerate, suma îi va fi redusă până la maximum 2.000 de shekeli (460 de euro).

Toate achitările vor fi făcute spre sfârşitul anilor. Voluntarii vor fi recrutați din tot Israelul, însă jumătate dintre aceștia trebuie să locuiască neapărat într-unul dintre orașele satelit ale metropolei Tel Aviv.

În vehiculul participantului la experiment va fi instalat un echipament telematic, prin intermediul căruia va fi posibilă urmărirea numărului total de călătorii, a traseelor parcurse și separat – numărul de călătorii în timpul orelor de vârf.

De asemenea, se va monta un dispozitiv cu o aplicație pentru comunicarea cu alți participanți la proiect. Acesta din urmă va putea pune la dispoziţie moduri alternative de transport, va afişa informaţii despre contul participantului la experiment și istoricul călătoriilor făcute.

„În prezent este destul de clar că Israelul nu poate face față creșterii numărului de mașini, indiferent de numărul de drumuri noi construite. Suntem nevoiți să încurajăm șoferii să renunțe la mașinile personale sau cel puțin să-și limiteze utilizarea lor. Cu ajutorul acestor experimente, vom putea găsi modul cel mai eficient de a influența conducătorii auto, modul care îi pot face să renunțe la mașini personale”, a declarat directorul executiv al companiei Ayalon Highways (dezvoltatorul inițiativei), Itamar Ben-Meir.

Proiectul a fost aprobat în totalitate de ministerele de resort locale şi dacă va aduce rezultate pozitive, după aceşti şapte ani se va transforma într-un program naţional.

Noutăţile partenerilor

comentarii: