Inaugurat cu 51 de ani în urmă, podul Morandi a avut probleme tehnice încă de la început, iar costurile întreţinerii au fost uriaşe. Un expert spunea, acum doi ani, că dacă ar fi distrus şi reconstruit, podul ar fi mai ieftin decât dacă ar fi reparat, relatează Digi24.

Până la urmă, s-a optat pentru reconsolidare, pentru a nu opri traficul, în condiţiile în care podul era unul dintre principalele noduri de circulaţie din Genova. Lega autostrada A10, care vine din Franţa, cu A7, care ajunge la Milano.

De altfel, în momentul prăbuşirii, se lucra chiar la consolidarea construcţiei. Potrivit autorităţilor italiene, una dintre cauzele dezastrului ar fi cedarea structurii de rezistenţă, în contextul reabilitării, dar şi după ce o furtună extrem de puternică a lovit Genova.

Premierul Italiei a fost aseară în zona tragediei şi a tras singura concluzie posibilă. Giuseppe Conte, premierul Italiei: Mergem pe ipoteza că a cedat structura.

35 de vehicule erau pe viaduct în momentul când acesta s-a prăbuşit în gol. Unul dintre pilonii de susţinere şi o porţiune de 100 de metri din ambele sensuri au căzut la pământ. Amploarea dezastrului se vede mai bine de la înălţime.

Cel puţin 39 de oameni, printre care un moldovean, au murit la Genova, alţi 13 sunt răniţi în stare gravă şi 10 încă sunt de negăsit.