Întrebat de jurnaliști dacă nu este un preț prea mic, Vladimir Baldovici a declarat că numai de la începutul anului în curs Air Moldova a acumulat datorii de 150 de milioane de lei. Iar datoriile totale ale companiei se cifrează la peste 1,2 miliarde. Astfel, la stabilirea prețului inițial s-au luat în considerație și datoriile companiei de stat, care vor trebui să fie acoperite de potențialul cumpărător.

Vladimir Baldovici spune că Air Moldova are doar trei nave. Celelalte sunt luate în leasing operațional. Este o companie mică, cumpărătorul ar putea să facă o alianță cu companii mai mari în ideea îmbunătățirii serviciilor prestate călătorilor. „Experiența creării unor alianțe există și aceasta conduce la modernizarea flotei aeriene, la atragerea pasagerilor de tranzit”, a subliniat Vladimir Baldovici.

În opinia directorului APP , dacă Air Moldova nu va fi privatizată, riscă să ajungă la faliment. Astfel că decizia de a expune compania la concurs comercial este oportună. Iar prețul final de vânzare, dacă vor fi mai multe oferte, ar putea să fie mai mare decât cel inițial.

Estimativ, prețul de expunere la privatizare a bunurilor proprietate de stat în cadrul acestei noi runde constituie 1 574 984 665 lei.