Astfel, potrivit lui Veaceslav Sârbu, angajații INP pot opri în trafic inclusiv orice mașină înmatriculată în altă țară, ca să efectueze controlul existenţei şi valabilităţii vinietei, sau care are numere de înmatriculare neutre, pentru a verifica dreptul conducătorului mijlocului de transport de a conduce.|

„În momentul stopării unui autovehicul, agenții de patrulare sunt obligați să prezinte legitimația de serviciu și să prezinte conducătorului auto motivul pentru care a fost oprit în trafic”, a precizat juristul INP. Mașinile pot fi oprite în trafic dacă se observă o încălcare a legislației rutiere sau agentul de patrulare are bănuieli rezonabile că se efectuează transporturi ilegale de mărfuri sau persoane.

Juristul a mai declarat că agentul de patrulare este în drept să solicite permisul de conducere, certificatul de înmatriculare al mașinii și, după caz, actele încărcăturii mașinii.

„Agentul de patrulare poate verifica inclusiv habitaclul sau portbagajul unui autovehicul, în cazul existenţei bănuielii rezonabile. Asemenea procedură se realizează prin perfectarea actelor procesuale corespunzătoare. În cazul în care se ajunge la o percheziție, se întocmește un proces verbal cu privire la percheziție care se aduce la cunoștința tuturor participanţilor, cu consemnarea dreptului de a face obiecţii. Agentul de patrulare este dotat cu toate blanchetele de acte procesuale necesare”, a declarat Veaceslav Sârbu.

În cazul efectuării de filtre sau alte operațiuni speciale, Inspectoratul Național de Patrulare nu este obligat să anunțe în prealabil despre organizarea acestora”, a mai spus Veaceslav Sârbu.

În momentul în care sunt opriți de agenți de patrulare, conducătorii auto sunt obligați să aștepte în mașină cu mâinile pe volan până când agentul se apropie de autovehicul iar, în caz de noapte, să aprindă lumina în habitaclu. De asemenea, conducătorii auto sunt obligați să prezinte actele solicitate de către agentul de patrulare, inclusiv cele care țin de transportul de mărfuri sau persoane.