„Este cunoscut că această companie a fost selectată fără concurență, fiind unica care a aplicat. Nu putem observa că există conflict de interese. Președintele Summa Group, Bora Selim, face parte din Consiliul Economic al lui Dodon. Această firmă a mai fost implicată într-un scandal. A construit complexul Crown Plaza, de pe strada Columna, fiind blamată că a stricat logistica urbanistică. Cel mai probabil a existat o înțelegere dintre Dodon și reprezentanții turci. Aceștia alocă bani pentru reparația Președinției, ca ulterior să câștige proiectul Arena Chișinău. PL solicită audierea lui Gaburici cu privire la acest subiect controversat”, a declarat liberala Alina Zotea.

Prezent la ședință, reprezentantul Preşedintelui Republicii Moldova în relaţiile cu Parlamentul şi Guvernul, Maxim Lebedinschi, a respins acuzațiile liberalilor, iar propunerea privind audierea lui Chiril Gaburici a fost respinsă de majoritatea parlamentară.

„Președintele nu are nicio influență. Asta este și mai penibil că nu cunoașteți procedurile de selectare țin de competența guvernului”, a spus Lebedinschi.

Amintim că, în februarie curent, preşedintele Igor Dodon s-a întâlnit la Dubai cu prim-ministrul Emiratelor Arabe Unite, dar şi cu omul de afaceri Rashid Al-Rashid din Arabia Saudită. După acea întrevedere, Dodon spunea că afaceristul saudit este gata să investească în construcția unui complex sportiv multifuncțional în Republica Moldova.

Peste exact o lună, ideea unei arene polivalente a fost preluată și promovată intens de Partidul Democrat. Șeful companiei turceşti Summa, desemnată să construiască Arena Chişinău, este Bora Selim. Tot el este membru al Consiliului Economic de pe lângă președintele Igor Dodon. În luna mai 2017, Dodon a fost la sediul companiei Summa din Istanbul. Acesta anunţa pe Facebook despre întâlnirea ca membrii diasporei moldoveneşti din Turcia şi a indicat localul - hotelul „Summa Plaza” din Istanbul.

Amintim că terenul din comuna Stăuceni a fost scos din circuitul agricol cu pierderi de aproximativ 90 de milioane de lei, care nu vor fi compensate de investitorul privat. În afară de asta, Guvernul a alocat deja 200 de milioane de lei drept contribuţie a statului pentru edificarea arenei din fondul pentru reparația drumurilor. Totodată, compania turcească ar urma să investească aproximativ 40 de milioane de euro, bani care vor fi achitaţi timp de zece ani tot de către contribuabili.